lördag 14 maj 2016

April i bilder

Mitt liv har varit lite fullt av lektionsplanering, skola och så gott som alla helger ute på vift i Finland. Men nu kommer iallafall en sammanfattning i bildform om slutet av april.


3/6 delar av religionsauskultanterna for till Helsingfors på religionspedagogiska dagar (aka fortbildning för lärare). På torsdagskvällen hade Sabbe Hesatour åt mig, så det blev skumppa.



Jag bodde på Cumulus Kaisaniemi och hade moln i taket. På fredagen hoppade jag iväg till Kyrkans hus för, mötte upp rellauskultanterna och träffade en del av de finlandssvenska religionslärarna. Dagen gick till diskussioner, intressanta föreläsningar och kaffe medan kvällen gick till middag tillsammans med en del av lärarna. Och på lördagen tågade jag Helsingfors-Vasa.


Några dagar efteråt, på fredagen tågade jag Vasa-Åbo för vappen! Så det var studentmössan och halaren som var huvudoutfit den helgen. Men på fredagen var det först avskedsföreläsning av en TF professor, sen avskedskaffe och så examenskaffe för de senaste teol.kand/mag. Inklusive min kand, sådär 1½ år senare. Så den dagen gick till kaffe, tårta och skumppa. Och lite chill utomhus med några teologer efter examenskaffet.



Jag bodde hos Lååra igen som kom till Åbo på fredagskvällen och eftersom jag och Sabbe aaaldriig ser varandra i Vasa så tillbringade vi dagen och kvällen tillsammans. Sergio's blev middagsplats med en supergod pasta med bacon och tomatsås.
Och så promenad tillbaka till mysis längs ån. Som jag tycker om Åbo!



Lördagen betydde vappfrukost/brunch med teologerna, så skumppa och jordgubbar var viktigt. Och som sista bild blir min halare och gulishalare, aka TSF;s halarfärg 2010 vs 2015 (jaa, jag har halare från året innan jag började studera, det fanns extra då jag började), irl är min myycket mörkare lila. (Och Tod)


Kvällen betydde Vårdberget, studentmössan lades på huvudet och så vappenfest med tortilla och teologer. Med hemkomst då det redan börjat ljusna och fåglarna kvittrade (aka halv fyra).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!