fredag 4 mars 2016

Vecka 8

Here we go, vecka 8!

Bilder från veckan

Vasa var soligt och fint en eftermiddag


Gula nejlikor hittade till min vas, so pretty!


Och mitt i allt på lördagskvällen började det komma ner en massa snö. Mindre roligt var det att vakna supertidigt av snöplogning.


Vad jag gjort
- Hållit två lektioner, som båda gick bra
- Planerat de lektioner jag skrev om en rad upp
- Spånat idéer med min grupp för ett ämnesövergripande projekt (som gjordes intensivt nu vecka 9)
- Upptäckt hur snabbt engelska psykkatermer försvinner och konstaterat att jag får repetera biologisk psykka (behavioural genetics) inför mina lektioner på IB.

Bra saker som hänt
- Fick prata om Englands kyrkohistoria på en av mina lektioner, vilket är ett av mina favoritämnen.
- Bakade mockarutor som skulle fungera som studiemotivation. Om det fungerade är ju en annan sak, iallafall är de goda!

Vad jag läst/lyssnat/sett på
- Jag såg på Totoro, Alice i Underlandet och hälften av första LotR i extended edition. Totoro för att den är så mysig (I need a totoro), LotR för att det var så länge sen sist. Och helt av misstag lyckades jag hitta en extended version, så den blev uppdelad på några kvällar. Och Alice för det jag satt och arbetade med soundtracket i bakgrunden så det kändes rätt att se den. För övrigt hade jag glömt att Alan Rickman är med.
- Och så såg jag lite Doctor Who. Och youtube.
- Och Call the Midwife förstås!

Tips och favoriter
- PJ:s "Lord of the Sprouts" sådär på tal om LotR


- TRAILERN TILL ALICE I SPEGELLANDET!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!