lördag 5 mars 2016

Sju år


Hipp hurra för hannushanna.blogspot.com som fyller sju år idag! 
Min blogg börjar skolan snart, hjälp.


Timehop meddelade alltså idag att jag för sju år sedan skapade denna blogg. Dock flyttade jag över en hel del inlägg från 2008 och framåt från min blogg på Papper, så arkivet här har gått längre tillbaka. Dock är det onödigt att försöka kika på mitt första inlägg på den här bloggen eftersom jag gått tillbaka och lagt cirkus 380 inlägg som utkast (herregud mitt bloggtakt 2008-2009). Orsak? Cringe attack. Jag måste SÅ gå igenom dem före de blir offentliga igen och när jag raderade halva mitt bildbibliotek på blogger för ett par år sedan (hups, picasaområdet blev fyllt) så är det mååånga inlägg som saknar bilder.

Historien bakom Hannushanna tror jag att har kommit upp här några gånger förr i olika listor. Men det är ju bara födelsedag en gång om året!
Hannus har jag nu som då kallats hemma, det blev sen min första e-postadress. Hannushanna blev sen mitt bloggnamn och också mitt namn (eller någon variant på det) på all världens sociala medier. Eftersom "hannaostman" är registrerat på så gott som alla sidor (utom de domäner jag claimat på typ 500px, tumblr (den tumblrsidan är mindre använd än hannushanna) och min andra bloggerpofil (in case of)).
Jag flyttade till Åbo och nuförtiden reagerar jag på Hanna/Hannus/Hannusen/Hannushanna (till stor del på grund av en bunt med teologer, ni vet vem ni är). 
Så i dagens läge är "Hannushanna" väldigt mycket jag


Sådär dagen till ära så byter jag lite färgtema på bloggen. Till en header från 2014 eftersom jag har lite dåligt med nya bilder för tillfället. Men hey, tulpaner och vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!