lördag 27 februari 2016

Vecka 7

Vecka 7 varsågod! En vecka senare men whatever.

Bilder från veckan


Vasa överraskades av ett plötsligt snöfall så Academill fick bli fotoffer då jag gick dit


Hittade två mysiga tröjor på rea. Färgerna är omöjliga att få rätt. Den randiga är mer mörkgrön, den stickade vill jag säga att är mycket mer burnt sienna (om jag utgår från mina akvarellfärger), inte sådär röd som på bilden. Så mot roströd helt enkelt. 


Och så blev jag lycklig av det lilla förra söndagen. 


Vad jag gjort
- Planerade mina två första lektioner och gjort en sekvensplan. Och chockerades över hur lite tid jag satte på planering egentligen. Om det berodde på temat eller om jag helt enkelt bara blivit snabbare är frågan.
- Suttit och skissat utkast till teateraffisch både digitalt och för hand. Och jobbat i både photoshop och indesign sida vid sida. Stundvis var det till den grad att jag hade upp photoshop, indesign och illustrator på samma gång. För att lista ut var jag trivdes bäst.
- Börjat känna att jag faktiskt växt ur PSE trots att jag har den nästnyaste versionen. Kan bero på att jag nu märkte (iom affischarbetet) att min PSE-version inte stöder vissa filformat. Och så har jag intalat mig själv i redigering att jag klarar mig med PSE, tydligen har jag andra funderingar nu. Tror att det blir en prenumeration på både PS och indesign istället för "bara" indesign för att kunna jobba ordentligt i sommar. 

Bra saker som hänt
- Mina lektioner gick bra
- Konstaterade att det var 5 år sedan ABI-11 hade penkkis, så det blev en hel del diskussioner och jämförelser mellan penkkis i olika gymnasier.

Vad jag läst/lyssnat/sett på
- Jag såg på den bästa av musikaler (på netflix dock); Fantomen på Operan
- Och så hade jag cringe attack big time då jag såg på min filmade lektion för att "analysera och reflektera över undervisning"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...