måndag 22 februari 2016

Vecka 6

Laura har klagat på min brist på bloggning, och jag har klagat åt mig själv. Så här kommer nu först sammanfattning på vecka 6!

Bilder från veckan

Börjar med Lindas julklapp som jag pysslade ihop. Det är första och sista meningen från alla Harry Potter-böckerna (+ Always, eftersom always).


Jag var på jakt efter "heimlaga" mandelfri fastlagsbulle. Vöråpojken räddade mitt sökande, o he va go!


Sen hoppade jag på bussen hemhem för att på torsdagen (11.2) se på genrepet och på fredagen på premiären av Mittiallt - Purmorevyn 2016. Och revypremiärfest efter det.


På lördagen for jag och mamma till mommos med ett programblad från revyn. Skutten hade gömt sig i sovrummet då en moster, en kusin och en kusindotter var på plats så det var allt för mycket folk enligt Skutt. Och så kom vi. Men efter att det lugnat ner sig med folkmängden kunde man komma fram och ligga i mammas famn, för att plötsligt bestämma sig för att ligga på köksbordet. Där man egentligen inte får vara.


Vad jag gjort
- Jag lunchade med Linda på fastlaskiainen för att sen traska till Övis för att åhöra lektion. Vasa bjöd på svinhalt och regn på fastlaskiainen så det gick hur bra som helst att sitta inomhus.
- Blivit förvirrad av alla lila halare på fastlaskiainen, som inte var teologer.
- Glömt min (dagliga) astmamedicin på annan ort för första gången någonsin. Och då har jag alltså varit astmatiker sen pikuliten. Medicinen var i Vasa, jag var i Purmo. Så på fredagen blev det ett besök till Jeppis och apoteket.
- Och så har jag köpt inneskor från ecco då jag ändå var i Prisma. Och de har nog varit superbra att ha i Övis, speciellt i det här slaskiga vädret. Och tänkt på en revysketch varje gång jag säger "ecco"
- Varit på teaterns årsmöte. Och på samma gång börjat planera mitt liv för sommaren, min åttonde sommar som biljettansvarig, min sjunde som fotograf för teatern och min första som grafiker blir det iår!
- Så på söndagen börjades skissandet på en affisch till sommaren, secrets will be revealed soon. Kanske. Nångång.

Bra saker som hänt
- Purmorevyn, need I say more? Förutom att halva schacket endera hade flunssa eller magsjuka premiärveckan...
- Fastlagsbullar!!
- Mommo och Skutt-chill

Vad jag läst och lyssnat/sett på
- Ööhm. Det här är några veckor sedan. Men jag planerade psykkalektion på helgen, så det blev en del psykka läst
- Jag såg i alla fall på Call the Midwife och the Nanny

Tips och favoriter
- Purmorevyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!