söndag 31 januari 2016

Vecka 4

Eftersom jag var i Purmo på söndagen så blir det här lite tillbakabloggning då jag skriver detta på tisdagen och tidsinställer det på söndagen.

Bilder från veckan

Jag fick födelsedagspresent/julklapp av Linda; Doctor Who colouring book! Best thing ever! Så najsiga bilder att färglägga och så är det nästan ett krav att lyssna på Doctor Who soundtrack på samma gång.


På onsdagskvällen var jag och Linda på "En man som heter Ove" på bio. Vi satt båda och snyftade och gick och torkade tårarna på vägen ut, jag mindes inte alls att boken var så ledsam. Filmen var alltså helt superbra! Från bion gick vi till Ernst för didaktiköl. Där var vi 7/8 delar av rel/fil/psyk, 2 historiker och så klasslärarstuderande Linda. 


På torsdagseftermiddagen blev föreläsningen flyttad så efter en lång lunch bestämde vi oss att ta kaffe/kakao och bulla på Othello. 


Skolhusgatan med soluppgång på fredagsmorgonen när jag traskade iväg till Academill för att ha didaktik. På fredagseftermiddagen hoppade jag på bussen till Jeppis, och åkte hem till Purmo med pappa. Men under bussresan fastnade bussen nästan i Munsala på grund av halkan, så det blev några minuters försening.


På lördagen såg jag på revyövningen innan jag körde gled iväg till mommos för fyra års kalas med Frozen-tema. Det var glashalt och inte ett sandkorn hittade till Purmos vägar före på eftermiddagen så det var lite spännande.


Söndagseftermiddagen satt jag i Purmogården och såg på revyövning. Så ta och boka in en kväll i Purmo, he blir bra i år o!
Och så hoppade jag på bussen tillbaka till Vasa på kvällskvisten.

Idag börjar biljettbokningen till Purmorevyn 2016!! Ring 044-3038622 (telefontider: sön. kl. 13-16 mån, ons, tors kl. 18-21) eller klicka in på purmouf.sou.fi
Publicerat av Purmo Ungdomsförening r.f. den 31 januari 2016

Vad jag gjort

- Överlevt mitt första besök till Tritonia och där fixat så mitt studiekort/bibbakort funkade där. Det kändes onödigt att ansöka om ett bibbakort för bara ett halvt år då studiekortet fungerade.
- Börjat planera mina sekvenser lite smått, det är ganska länge till mina lektioner sååå
- Kommit fram till att klockbatteribyten funkar bättre i Jeppis än i Vasa. Min armbandsklockas batteri hade tagit slut i onsdags, så på torsdagen efter kaffe traskade jag först till Timanttiset, där skulle det ha tagit mer än 24h före jag fick hämta klockan, vid Kultajousi fick jag hämta den vid lunch på fredagen efter att jag gnällt lite. Vid Öströms skulle det ha gått på 10 minuter att få nytt batteri i klockan. Så där vinner Jeppis överlägset. 
- Och så har jag kommit fram till att jag behöver lära mig InDesign, det kan bli aktuellt denna sommar att ha de kunskaperna.

Bra saker som hänt

- Vi hade väldigt roligt på didaktikölen
- Jag har suttit och färglagt i min bok!
- Besökt Combo loppis med Sabina. Där hittade jag en elefant, och det stör både mig och mamma då ingen av oss kommer på var vi sett liknande. Bild kommer då jag tar bilder till "apartment tour"

Vad jag läst och lyssnat/sett på
(se nu, nu dyker en ny sak upp här, stuff in progress som sagt)
- På väg hemåt i fredags började jag läsa Abrahams barn: vad skiljer och förenar judendom, kristendom och islam, ännu har jag inte hunnit så långt men det jag läst hittills har varit bra. 
- I fredags hemhemma såg vi Mockingjay part 1 på dvd, så nu kan jag söka upp andra delen då jag uppdaterat minnet på hur första filmen slutade. Och så har jag sett Buffy.
- Jag har lyssnat på de nyaste av Jon Cozart, One Voice Children's Choir och Piano Guys (länkarna öppnas i nya flikar)

Tips och favoriter

- Egentligen har jag inga direkta tips denna gång!

Nästa vecka

- Några föreläsningar kvar och så börjas praktikperioden. Så det blir att auskultera lektioner och planera sekvenser och lektioner

2 kommentarer:

Tack för din kommentar!