söndag 17 januari 2016

Vecka 2

Vilken vecka! Jag har varit Vasabo i en vecka idag och har under veckan haft totalt 12 (!!) föreläsningar/infotillfällen i Academill. So much föreläsningar, so långa dagar.
Jag är alltså inte van med så mycket schemalagt undervisning, jag funderar hårt på om det ens var så här mycket föreläsningar under gulisåret på TF. Men, 30sp pedagogik och praktik ska intryckas på ett halvt år så det är intensivt.
Kvällstid/ledig tid har jag ägnat mig åt att packa upp och få ordning på allt och på torsdagen fick jag sorterat den sista högen med fyra år av papper.

För att försöka få någon ordning på mitt bloggande i alla fall så ska jag försöka (jag poängterar försöka) med det som bland annat Nevnarien gör; med att sammanfatta den gångna veckan. Jag ska när jag hinner också "blogga tillbaka" så jag fixar de inlägg som varit halvfärdiga om december och året som gått-inläggen.

Men i alla fall, vecka 2!

Bilder från veckan



Tydligen har jag fotat snön i Vasa. Under jullovet fanns det ganska lite snö hemhemma så jag är lycklig över att det snöat nästan hela veckan i Vasa. Den första bilden är en morgon på väg till Academill, den andra på väg hem från Academill i fredags.

Vad jag gjort
Jag har varit i Academill från 8.30 eller 10.15 till kl 15 eller 15.45 så gott som varje dag, förutom i fredags då vi slutade 11.45. Så det har varit mörkt då jag gått hemifrån och mörkt då jag kommit hem.
Jag har börjat en rewatch på HIMYM och 8e säsongen av Doctor Who, sett på Frozen och Inside Out. Inside Out var fenomenal!
Jag, och säkert halva Potteruniverse (allafall Laura och Linda kan jag räkna med i det här), är lite in denial att Alan Rickman har dött.
Och så har jag varit in till centrum ett par gånger för att handla det som jag nu som då kommit på att saknas.

Bra saker som hänt
- Jag har packat upp ALLT och det börjar mer och mer kännas som ett hem
- Igår fick jag träffa Linda och idag Carro
- Jag behövde en väggkalender för att hålla reda på mitt liv och deadlines och hittade en muminkalender som är helt ursnygg. Bild kommer nog senare.

Tips och favoriter
Pentatonix har varit perfekt musik denna vecka då jag packat upp. Speciellt det "nya" albumet. Med "Sing", "Rose Gold", "Water" och "Light in the Hallway" som några favoriter.


Nästa vecka
Enligt det nuvarande schemat har jag 10 föreläsningar och 3 infotillfällen i Academill/Övis. Så det är långa dagar!
Någon dag då jag är hemma i dagsljus ska jag se till att visa hur jag bor, bara jag får fixat det sista (typ en större dörrmatta ska införskaffas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!