måndag 7 december 2015

Vinterlistan

Listor funkar alltid då jag inte har tid att blogga (JAG VILL BLOGGA ORDENTLIGT!), så här kommer vinterlistan som susat runt bloggvärlden de senaste dagarna.

Vad är det bästa med vintern? 
SNÖ. Min födelsedag. Jul. Mysbelysning.

Vad kommer du äta i vinter? 
Nu blir det ju julmat snart, men sådär överlag blir det väl vanlig mat. Förutom att jag byter ut Åbos kårrestauranger till Peffan och Övis.

Vad kommer du dricka i vinter? 
Glögg, kaffe, te i den varma dryckesavdelningen. Sen blir det väl säkert lite vin och speciellt rekorderligs winter cider.

Vad kommer du lyssna på? 
Min julplaylist hela december och sen blir det som vanligt Peter Hollens, PTX, Josh Groban, random stuff, soundtracks, Piano Guys... Och förstås Ted&Kaj!

Vilka är dina bästa julpyssel-tips? 
Julgran av en bok, hemgjorda julkort...

Hur kommer du fira jul? 
Hemma i Purmo!

Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan? 
Då jag gick igenom bloggarkivet för december konstaterade jag att det för ett år sen hade varit grötfest, jag hade julkalender med julsånger och jag var gymnasielärare. Och gick en relvetkurs.

Vad läser du?
Herregud vad länge sen det var jag läste skönlitteratur. Men, det är And the mountains echoed som jag håller på med. Det jag läser mest hela tiden är femtioelva graduböcker.

Vad tittar du på? 
Doctor Who. Säsongsfinal igår (so many feels) och så har jag rewatch med random avsnitt på netflix. För tillfället The Snowmen i sjunde säsongen.

Vad var det bästa med hösten? 
Alla fina dagar, att chilla med fina vänner och att vi snabbt och effektivt fick flyttat mysis.

Vad var det sämsta? 
Stressen över studier, styrelsearbete och mysisflytten

Vad har du för vinterplaner? 
Flytta till Vasa och auskultera är väl mina planer sådär kort och koncist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!