torsdag 17 december 2015

Det sista på Biskopsgatan

Det närmar sig flytt från Åbo med stormsteg, vilket har gjort att bloggen inte riktigt prioriterats den sista tiden. Så då passar det bra att jag visar upp hur jag bor. I dagens läge är det inte alls så här städat längre. Största delen av allt hörn är fyllda med flyttlådor, expedithyllorna börjar var tömda och det råder allmänt kaos på mina 16kvm. Att packa det som jag behöver under jullovet, det som ska permanent hem till Purmo och allt annat som ska till Vasa är lite kråtigt.
Då jag flyttade in hit hösten 2012 såg det ut på detta sätt. I princip har det bara kommit mer och mer saker och blivit mer "ett hem" under de senaste åren, och så är det förstås julpyntat för tillfället.

Vyn då man kommer in


Stället med mest stuff. Det är en del doktorsavhandlingar, utmönstrade TF-böcker, gymnasiets psykka/rellaböcker, femtioelva mappar med TF-kursers material, graduböcker, konst/pysselstuff, HP-filmer och femtioelva saker till.

Från fönstret. I bokhyllan finns x antal olästa skönlitterära böcker och en del teologiska böcker. En TARDIS och fotot från King's Cross.

Skrivbordet som är överraskande städat. Kameran skulle tömmas så därför står den där...


En Christmas TARDIS och julklappar under granen.
Så i helgen blir det att flytta allt från Åbo och in i min dubbelt större lägenhet i Vasa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!