torsdag 31 december 2015

Årslistan 2015

Jag ska återvända till bloggen! Som en början kommer en årslista.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Skrev gradu, fixade bostad i Vasa och flyttade från Åbo är väl de största.

Fick någon du känner barn?
Jaa! En lilltjej kom.

Dog någon som stod dig nära?
Tyvärr, fammo på julafton.

Vilka länder besökte du?
Räknas Sverige då jag var på 23h kryssning?

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
Kameran. Som jag saknar den.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Det är kanske inte så många datum som jag kommer på nu på en gång, mer händelser.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag fått tillbringa ännu ett år med underbara teologer och styrelsemedlemmar, att jag blev tilldelad TSF:s Amiralsmärke, brevet som meddelade att jag får auskultera...

Vilket var ditt största misstag?
Att jag inte fotat så mycket jag velat

Vilket var ditt bästa inköp?
Här fick jag börja fundera hårt på vad jag köpt detta år. Men den senaste månaden införskaffade jag en ny och större kameraväska! Och så förstås glasögonen som kom efter nyåret.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, glasögonen, kameraväskan...

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2015?
Hela min 2015 spellista, Pentatonix, Josh Grobans "Stages"-album...


Vilket program har varit det bästa på tv?
Doctor Who och Call the Midwife på BBC, från Svtplay är det Den enda sanna vägen.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Åååh, jag har läst så många bra böcker! Men Livet efter dig och Snöbarnet är böcker som verkligen fastnade.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Pentatonix, One Voice Children's Choir

Vilken var årets bästa film?
Jag har ingen aning. Jag har sett väldigt lite film i år, det har blivit mest serier.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hemma i Purmo och tog det lugnt

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag blir Vasabo efter nyåret för ett halvår och så kommer jag bli teol.mag.

2 kommentarer:

  1. Oj, jag visste inte att din fammo dog på julafton! :( Kommer lite sent nu kanske men skickar styrkekramar ändå! <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!