måndag 2 november 2015

November november



Och plötsligt blev det november. Vilket betyder att det snart är jul riktigt på riktigt! Idag kom dessutom Turun Sanomats adventskalender nerdimpande i postfacket, så det närmar sig på riktigt. Men före jag får börja lyssna på min julplaylist (nu ska vi ignorera att jag redan i en månad nynnat på julsånger) och plocka fram ljusstaken och julgranen så ska jag väl göra lite annat också.

- Idag har jag suttit på TF hela dagen och skrivit inlämningsuppgift om buddhismen och ska försöka få ihop lite gradu än ikväll. 

- Imorgon tisdag börjar dagen med styrelsemöte. Efter det blir det ett varv till stan med Laura och så gradu och kyrkohissa resten av dagen. 

- Onsdagen går till gradun/kyrkohissa och graduseminarium. Och så ska jag väl krisa lite över frisyr och plocka ihop en massa stuff.

- För på torsdagskvällen blir det höstfest med teologerna! På dagen ska jag försöka studera men det blir nog inte mycket studerande i och med att vi ska ha plockat i ordning och fixa oss själva också.

- Fredagen går åt att diska allt vi använt kvällen innan och så studier. Troligen relvet som får ta min uppmärksamhet den dagen.

- Helgen tillbringas i Åbo fast det är farsdag, eftersom det blir så kort helg hemhemma. Så det blir studier hela helgen.


Bilder från Stinasholma våren 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...