tisdag 10 november 2015

Lära känna mig

Eftersom den här listan har seglat runt här och var så kommer den också hit. Mest för att jag vill uppdatera men inte hinner, tydligen har jag ett liv (i alla fall föreningsarbetsmässigt) för tillfället.

Hur gammal är du?
Om exakt fyrtio dagar fyller jag 23 så ännu är jag 22 år.

Hur gammal känner du dig?
Det varierar så från dag till dag och situation och situation. Men sådär överlag tycker jag att jag stämmer ganska bra överens med min ålder. Dock fick jag en mindre ålderskris då jag upptäckte att jag kommer vara utexaminerad som 23½-åring.

Var bor du?
Biskopsgatan, Åbo i fyrtio dagar ännu. Den klartänkta listar ut att jag kommer att flytta på min födelsedag.

Vad har du gjort idag?
Föreningsarbete 10-15 med lunchpaus där emellan. Det börjar närma sig flytt och jag satt och sorterade och arkiverade alla TSF:s medlemstidningar från 1981-2009 för att sen föra ner dem till arkivet. Sen har jag också varit till stan och inhandlat farsdagspresent, en doppresent, ritkol och –pennor från akademen. Så går det då de hade -40% på en massa konstmaterial. Och så köpte jag också lite julgransbollar från Stockmann (so pretty!), en för varje år jag studerat här. Jag hade inte tänkt att arkiveringen skulle ta så lång tid det gjorde, så min plan att skriva metod for åt skogen.

Sommar, höst, vinter eller vår? Vilken årstid föredrar du?
Everyone! Älskar alla årstider och skulle inte klara mig utan dem. Förutom nu det här novembervädret här i Åbo.

Är du beroende av någonting?
Musik. Ingen chans i världen att jag skulle klara mig utan spotify premium.

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig.
1. Den här hösten kommer jag dra in cirkus 65-70 studiepoäng i teologi varav gradun är 40. Och det ska gå att få in allt före julen.
2. Sås är det viktigaste i kostcirkeln och på tallriken. Gräddsåser är det bästa som finns. Mat utan en god sås eller med en dålig sås är inte mat. Punkt.
3. Jag kan inte uttala bokstaven ”R”. Det här med talterapi/speciallärare i lågstadiet var inte så inne på min tid, så varken jag eller min klasskompis lärde oss R. Med åren har det väl kanske blivit lite bättre, men att bokstavera något är fortfarande problematiskt.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Hemhemma. Var jag kommer befinna mig i helgen! Och så vill jag till London.

Vad är du på för humör just nu?
Trött. Någon av mina grannar började spika kvart över sju imorse så jag vaknade till. Och trött är jag nog också säkert från att ha tillbringat en heldag i Reuterska och traskat runt i stan.

Vilket är ditt favoritgodis?
Mörkchoklad och blandgodis. Favoritgodiset varierar beroende på humöret. Men choklad går alltid hem.

Vilken är din favoritaffär?
Akademen/Suomalainen, Tiger, Stadium typ kanske.

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Om jag fått sova ordentligt och har en lugn lång morgon så är morgnar det bästa som finns. Men kvällar då man kan gosa ner sig med en kopp te framför en serie är också mysigt. Dessutom får jag ibland världens studieflow helt jättesent på kvällen...

Har du blivit sydd någon gång?
Yees, då jag tog bort ett födelsemärke för ett par år sen. Men det är nog det enda. Edit: som min mor påpekade hade jag också stygn efter ögonoperationen. Jag har halvt förträngt det eftersom det var så traumatiskt då de skulle ta bort de som inte försvunnit av sig själv...

Vem gjorde senaste något extra speciellt för dig?
Om jag fokuserar på ordet EXTRA så är det nog från torsdagens höstfest, och då fokus på de andra sju styrelsemedlemmarna och andra inblandade. Men mer om det i ett ordentligt inlägg!

Är du blyg?
Well, yes. Eller egentligen är jag introvert. Men blygheten kommer från det lite.

Vad heter du i andra namn?
Julia Iréne

Vill du gifta dig?
Jepps

Har du något smeknamn?
Hannushanna, hannusen, hannus. De har börjat sprida sig på TF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!