tisdag 17 november 2015

Halva november!

Tydligen har jag haft ett liv och bloggen har legat efter, så många inlägg jag har halvklara i utkast. Varav det är en del bilder från sommaren, *host*.


I slutet av oktober kom jag hem med nya vinterskor från Din Sko. Bruna, fina och mysiga med hopp om att de ska hålla mina frusna fötter lagom varma i vinter!
Första torsdagen (aka, 5.11) hade vi höstfest med teologerna. Detta år hade vi "uppgraderat" klädkoden lite bara för att vi skulle få ha våra seminya föreningsband. Det var som vanligt roligt med många skratt, underhållning och god mat med de mysiga teologerna.

Stysse -15 ♥
För fjärde året delades förtjänsttecken ut och efter att de tecken jag varit med och bestämt skulle utdelas dök det upp ett tecken till. Ett Amiralsmärke, det andra i förtjänstteckens fyraåriga historia. Som delades ut åt mig. De andra sju fina styrelsemedlemmar (och den första Amiralen som motiverat varför jag skulle ha ett) hade gjort saker i total hemlighet utan min vetskap. Chockad och glad var jag hela halva helgen efteråt.


Förtjänsttecknet delades ut till mig 2013 men att jag skulle få Amiralsmärket var nog inte något jag räknat med! Nu börjar det dock vara lite trångt på vänstra sidan av klänningen med tre band och två tecken så nästa gång blir nog omplanering.


Morgonen efter höstfesten hoppade jag in på ett möte om våra utrymmen och ett flyttdatum bestämdes till slut. Så det var en glädjens dag då vi fick bekräftat vart och när föreningen skulle flytta.

Förra veckan blev det höstmöte och smygtitt på våra nya utrymmen och på torsdagen hoppade jag på tåget och tillbringade helgen hemhemma med att till största del gå igenom arkivmaterial till gradun. På fredagen fick jag träffa en av de bästa och på samma gång träffa den lilla 2 mån unga tösen för första gången. 

Igår var det Flytten med stort F för TSF. Flytt från Reuterska med mögel och asbest till ett ganska nyrenoverat hus ännu närmare våra andra hus och alla forskare och personal. Det senaste året har det nämligen varit vi, några andra specialföreningar och bibliotek i huset efter att all personal flyttat ut. Så det blev en lång dag med mycket bärande och tetris med möbler. Tur att ÅA bokat flyttbil och skruvade ihop det som behövdes. Men vårt mysis blev ihopplockat och teologerna verkar nöjda. I alla fall är styrelsen nöjd, det blev ett rejält kliv uppåt!

Imorgon blir det gradusemi och styrelsemöte. Och förhoppningsvis lite graduskrivande på seneftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...