torsdag 15 oktober 2015

Torsdagslista

Hoppsan. Igen. Förra helgen var jag hemhemma för att gå igenom gradumaterial, istället fick jag världens förkylning bokstavligen över en natt så mina planer att blogga gick upp i rök då enda gången jag öppnade datorn var för att se nya Doctor Who-avsnittet. Och eftersom jag stundvis dör i hostattacker (astmatiker här ja) och inte orkar gräva fram kalendern så tar jag den enkla vägen och kidnappar en lista från Laura! I helgen ska jag blogga ordentligare.

FAVORIT...

STAD? I Finland är det Åbo och utomlands är det London. Åbo är så mysig med ån och domkyrkan i centrum. Och så är det lagom storlek så jag kan gå överallt dit jag behöver. London för att det är London och jag saknar den staden mest hela tiden.

SEMESTERORT? Ingen aning! Jag har inte ro att ligga på stranden utan kräver kultur och saker att se och göra för att inte uttråkas...

LÅT? Också en bra fråga då jag de senaste dagarna mest lyssnat på instrumentala soundtrack då jag studerat och har femtioelva favoritlåtar. Men den låt jag senast lagt i en spotifylista är Piano Guys version på ”A Sky Full of Stars” så den blir det.

RESTAURANG OCH MATRÄTT? Det första som kom upp var Scandic Julias caesarsallad. Eller Fransmanni här i Åbo, före de böt meny, så hade de en ”sandwich” med kyckling och bearnaisesås. Och nu blir jag hungrig.

DRYCK? Alkoholdryck är nog typ Rekorderligs winter cider, Ginger Joe eller minttukakao. Alkoholfri dryck är nog mjölk (kärlek till mjölk), kakao, twinnings ingefärste (märks det att det är höst och kallare?) eller hederlig saft.

FILM? Så. Många. Filmer. Fantomen på Operan tar jag denna gång.

TV-SERIE? Doctor Who! Ingen tvekan om saken här inte.

BOK? Harry Potter! Och femtioelva andra böcker.

OUTFIT? Nu i hösttider så är det nog tjock stickad tröja eller strumpbyxor och klänning.

SMINKPRODUKT? Ööhm. Typ min vardagsmascara från Lumene, mina ögon tål ingen annan och den är en stor favorit.

HÅRPRODUKT? Endera Trésemmes hårolja eller Batistes torrschampo.

APP? Jodel är mitt nya beroende. Men annars är det instagram, Snapseed och VSCO.

INSTAGRAMPROFIL? Jag följer egentligen mest de typer jag känner och några Doctor Who, Supernatural och Harry Potter-profiler. Men bara för att så tänker jag säga TSF:s instagram, hehe.

RANDOMOLOGY

MORGONRUTIN... Vaknar och ligger under mitt mysiga, varma täcke en stund och kollar typ Jodel, snapchat och timehop innan jag stiger upp. Sen är det frukost med netflix/bloggar/en bok och sen tandborstning och astmamedicinen brukar tas endera före eller efter frukost. Dagar jag tillbringar på TF hör det också till att packa väskan, leta kläder och sminka mig.

KLÄDSKÅP... Mest blått och en hel bunt med randiga tröjor, men de senaste åren har det också kommit in fler färger. Och en hel del klänningar finns det också. Överlag råder ett organiserat kaos.

RESEPACKNING... Ska jag någonstans längre bort är det kläder enligt det ställe jag ska till, kameror, laddare till allt möjligt, hygien- och sminkstuff, någon bok, mellanmål och ullsockor. Är det tåg hemhem är det färdkost, surfplattan, en bok, möjligt skolmaterial, någon kamera, ullsockor och en mindre toalettväska.

VAD GÖR DU HEMMA, NÄR INGEN SER... Ööh. Typ är allt för länge uppe på kvällen? Men så går det då man inte har förmiddagsföreläsningar...

VAD HITTAR MAN I DIN VÄSKA... Nå det var ju inte så länge sen jag hade ett inlägg om min väskpackning. Så LÄS HÄR om någon glömt.

SENASTE INREDNINGSKÖP... Räknas böcker? Annars har jag ingen aning...

DITT SENASTE WHATSAPP-MEDDELANDE? ”Jåå” av systeryster

DIN HEMSTADS BÄSTA AFFÄR, RESTAURANG OCH BAR? Akademen eller Tiger i affärsväg. Restaurang är nog Scandic Julia eller typ Rico. I barväg är det nog kanske Koulu, det är mysigt och deras egna cider är najs trots att det är dyrare

VAD FINNS PÅ DIN SHOPPING-LIST FÖR HÖSTEN? Böcker (som alltid) och en ny minneskortsläsare eftersom min tydligen har gett upp. Och så kommer det säkert något från Ikea i december i samband med flytten från Åbo till Vasa.

BÄSTA SÄTTET ATT SPENDERA 50 EURO? PÅ BÖCKER FÖRSTÅS. Ja, det krävde caps lock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!