tisdag 6 oktober 2015

Oktobertisdag

Hej jag har ju en blogg! Hups. Kan dock försvara mig med att jag redan i flera dagar planerat blogga men det har hela tiden kommit något som tagit upp min tid.

Och egentligen har jag inte gjort så mycket annat än studerat, gått igenom styrelseprotokoll från 2012 och framåt för att fixa en TSF-grej och chillat i mysis förra studieveckan. I lördags drog jag på mig halaren och traskade till ASA med Inski för att delta i ÖN:s abimässa. Jag är besviken på mina nationsmän och -kvinnor. Inte en endaste abi fick vi visa runt på teologin. Dock var vi inte ensamma om det utan några humanistiska ämnen mötte samma öde. Men ändå. Efter abimässan blev det ett varv till citymarket där jag stod i några år och funderade på vad jag glömt (yogurt) och kom inte på det. Och mot kvällssidan drog jag fram kameran, fjärrutlösaren och stativet (jag älskar mitt "nya" stativ som jag egentligen inte skrivit så mycket om ♥) för att ta nya självporträtt. Så förutom att jag efter x antal bilder märkte att ISO var på 400 och inte 100 (ack den frustrationen i mitt fotografhjärta) så blev det bra till slut. Lördagskvällen tillbringades traditionellt med nytt Doctor Who-avsnitt och popcorn. Dessutom hade jag hämtat pizza från Arezzo så det fanns kvar av den till kvällen.

Söndagen kom och det betydde högmässa och teologer. Det var Mikaelidagen och familjemässa. Teologerna försökte uppföra sig i bänken med varierande resultat, dock var det inte vårt fel (gudstjänstformulären flög iväg mest hela tiden då det satt folk framför...). Efter lite teologchill blev det lunch (pizzarester!) blev det ett varv till centrum innan jag tog itu med gradun.

Igår ångrade jag det val jag gjort på söndagen med att boka tvättstuga från klockan åtta, men tvättat blev det och så lunchdejt med Laura och Inski och så lite mysischill. Resten av dagen blev det åtta tomater gjorda och sju sidor gradutext inlämnades inför morgondagens seminarie. Idag var det kallt som bara vad utomhus så jag var glad att jag kom ihåg mössan. Det var relvet som stod på mitt schema men det gick lite si som så med det studerandet då det mitt i allt kom glada nyheter för föreningen som gjorde att jag dansade glädjedans resten av dagen. På seneftermiddagen påbörjades dessutom min första, och enda, föreläsningskurs för hösten så hemma var jag halv sju.

Nu ska jag ta och packa väskan inför morgondagen, dricka te och se netflix. Imorgon blir det styrelsemöte med frukost klockan åtta och sen studier all day long. Det blev inga bilder denna gång då jag inte orkar börja förminska dem. Men ni får leva med ett textinlägg denna gång, förra inlägget var fullt med bilder så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!