lördag 31 oktober 2015

#jagtänderljus

Idag har jag tänt tre ljus på Åbo gravgård. Två ljus i den fina minneslunden för moffa Rolf och faffa Josef eftersom de båda finns på Purmos gravgård. Och ett ljus på studiekompisen Jonnes grav. Så ikväll minns och saknar jag dessa tre lite extra. 


Åbos gravgård är en av mysigaste jag varit på, speciellt denna helg. Minneslunden är full med ljus nedsatta på olika platser, största delen av gravarna är upplysta med ljus och det är fullt med höstlöv som täcker marken i de olika delarna av gravgården. Och så konstaterar jag att i mitten av oktober för fyra år sedan besökte jag gravgården en solig dag för första gången, för att gå på Jonnes begravning. Och i år var det troligen sista gången jag besökte Åbo gravgård för att tända ljus.

#jagtänderljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!