söndag 13 september 2015

Väderlista

Eftersom jag fortfarande är hemhemma blir det ratatas väderlista!

I vilket väder läser du helst en bok? 
Jag kan läsa böcker i vilket väder som helst. Så länge jag har en bra bok är det ingen skillnad på väder! Eller, i väder som den senaste vintern var hemhemma med snöstormar och långa elavbrott stup i kvarten så är det lite krångligare att läsa.
Föredrar du kontinental (snöfri, grå, plusgrader) eller nordisk (snöig, vit, minusgrader) vinter?
Nordisk! Vintern ska vara vit.
Hur ser det perfekta höstvädret ut enligt dig?
Varma dagar med sol och gula och orangea löv som fyller träden och gatorna. Myys.
Vilket väder är bäst för studier/jobb?
Studier: Så gott som alla väder funkar för studier. Jobb: då det gäller mitt sommarjobb som bokningsansvarig och fotograf så är det sol och lagom varmt som är idealet.

Vad är den högsta temperaturen du vistats i en längre tid och hur var det?
Det måste ha varit under ABI-resan till Ayia Napa. En vecka med runt fyrtio grader varje dag var ganska tungt.
Påverkar vädret dig känslomässigt?
Lite. Men ändå inte så fasligt mycket tror jag.
Om du fick bestämma maxgränsen för minusgrader under vintern, var skulle din gräns gå?
Ungefär runt -25 och då ska det vara vindstilla.
Vad gör du en regning sommardag?
Mest troligt jobbar jag som vanligt, men är jag ledig läser jag eller ser på någon film/serie.

Vilken är den lägsta temperaturen du kan tänka dig att ta en "skön promenad" i?
I och med att jag har astma så tål jag inte att andas kall luft någon längre tid, så runt -15 i vindstilla väder.
Var spenderar du hellre en dag - Arktis eller Sahara?
Det här är en ganska svår fråga, vill jag hellre ha supervarmt eller kallt? Men kanske väljer jag varmt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!