onsdag 30 september 2015

Sista september

Och mitt i allt blev det den sista dagen i september. Och det är tre månader kvar av 2015, vart har det här året försvunnit?!
Vad har jag underhållit mig med de senaste dagarna då? Det tar vi genom min snapchat och telefon! 


Mest studier. I fredags var det disputation i kyrkohissa så där var vi förstås och lyssnade. I lördags traskade jag på i centrum någon timme för att införskaffa mat och titta på böcker i akademen, så många böcker jag vill ha. Och på kvällen var det förstås Doctor Who som gällde! Jag följde taggen på twitter, lite chattande med Linda och efteråt lite tumblr. Dessutom fick jag spontanbesök av Heidi och Inski som kom och kraschade mig en stund på senkvällen, mysiga människor.


Min ljusslinga fick nya batterier i sig och mitt i allt blev det extra myys. På söndagen blev det högmässa med en del teologer och så kyrkkaffe i sakristian. Efteråt hade jag beslutsångest om jag skulle gå in till stan ett varv eller inte, men bestämde mig för lunch hemma och då började det spöregna. Så jag höll mig inomhus.
Måndagen var en sämre dag studiemässigt då jag hade en gradubok för lite med mig till TF och en irriterande huvudvärk. Men tisdagen blev desto effektivare! Tisdagens studieutrymme blev kh semi bland alla kyrkohistoriska böcker med Laura och senare också Karin, så några sidor gradu skrevs och så meddelade jag världen om att jag söker bostad i Vasa. Vet du om en ledig etta efter julen, så check this out!

Idag blev det först ett varv till studenthälsans tandläkare innan jag hoppade iväg på gradusemi. Efter det blev det mysischill tills jag gick hem. Och kvällen tillbringades med att redigera bilder från sommaren och en del styrelsejobb.

Nu ska jag fundera på vad jag vill se före jag går och sova. Imorgon blir det studier all day long igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...