fredag 25 september 2015

Höstlista

Hittade en lista hos Nevnarien som får komma hit! Varvat med höstbilder från typ 2012 och 2013.

Vad är det bästa med hösten?
Ullsockor (nog för att jag går med ullsockor året runt, men i alla fall). Höstfärgerna som kommer fram och alla löv på marken. En massa varm kakao och temys. Att sitta inne och se film inkurad i filtar. Halsdukar, mössa och vantar. All mysbelysning man kan ha på kvällstid. 

Vad har du för höstplaner?
Skriva klart gradun och fixa undan de sista studiepoängen i teologi. Sticka och virka. Rita och måla. Komma ihåg att chilla mellan studerandet (men inte allt för mycket). Läsa böcker. Och sakna London då det snart är ett år sen (herregud vad tiden går snabbt).

Vad kommer du fota i höst?
Höstfärgerna på Vårdberget och förhoppningsvis också runt ån och domkyrkan. Och självporträtt. Skulle dessutom behöva fota min syster nångång då jag är hemhemma.

Vad kommer du dricka?
Te och varm kakao/o'boy. Rekorderligs vintercider och Ginger Joe.


Vad har du på dig på hösten?
Klänning och strumpbyxor. Eller stickade tröjor.

Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Enligt timehop (seriöst, bästa appen) var det en hel del TSF-stuff, studiekvällar på TF och kandiskrivande. Dessutom ställde jag upp i församlingsvalet.

Vad händer i ditt liv just nu?
Jag skriver gradu och upplever min sista höst som Åbobo.



Vad tittar du på?
Den enda sanna vägen på svtplay (alltså se den dokumentärserien, det handlar om sekter!), Doctor Who, Bones, Supernatural... Och x antal youtubekanaler.

Vad lyssnar du på?
Då jag studerar blir det en hel del soundtrack och instrumentalt varvat med Spotifys "veckans tips", min 2015-lista, Sleeping At Last och Peter Hollens.
Sådär annars är jag inne i nånslags Nick Pitera-period, och speciellt hans tribute till Lejonkungen älskar jag.

Mina tre bästa hösttips till mig själv:
Gå ut på promenad med kameran i handen
Pröva nya recept. Jag är inte världens bästa på att faktiskt pröva ny mat själv.
Ta vara på hösten i Åbo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...