fredag 18 september 2015

Fredag!

Den här veckan har varit så fullspäckad att jag inte har haft en tanke på bloggen, och var säker på att jag hade tidsinställt inlägg. Men tydligen inte.
I alla fall, förra helgen var jag hemhem för mammas 50 års kalas! På fredagen var det städning vid Purmogården och på kvällen framplockande av bord och stolar. Lördagseftermiddagen betydde kaffebjudning och på kvällen mat och underhållning med Föuslåft som husband. Det blev inte så värst mycket sömn den natten och på söndagen blev det städning.

Den här veckan har bestått av tåg tillbaka till Åbo i måndags, tandläkaren och gulissitz på tisdagen och gradusemi och gulisakademi på onsdagen. Så två dagar har jag bosatt mig i halare. Tisdagen  den 15.9 betydde också att det var fyra år sedan en bunt av oss gulisar och tutorerna sammanstrålade mitt i natten utanför domkyrkan efter att alla fått reda på att Jonne omkommit.
Gulissitzen gick bra och vi fick besök av Florakören och Brahe Djäknar som kom och sjöng vackra toner för oss.

Igår var jag mindre aktiv från förmiddagen men fick inspiration på sen eftermiddagen och skrev ett utkast (som blev helt ok faktiskt) till graduns inledning. Så bara jag får utrett metoden och lagt till den i helgen är det en helt okej seminarietext jag sätter fram nästa vecka. Mycket av motivationen kom av det bästa citatet som fina A satte upp på instagram och som kommer vara mitt motto denhär hösten.



Någon vidare uppdatering ska man inte lite på att kommer den här helgen. Imorgon skulle jag behöva skriva gradu och handla. Dessutom är det PREMIÄR FÖR DOCTOR WHO SERIES 9!! Ja, det krävde caps lock, så lycklig är jag då jag väntat sedan i julas för ny säsong.
Och på söndagen blir det högmässa och Åbodagen resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...