onsdag 2 september 2015

Andra september

Och mitt i allt var det september och Åbos typiska höstväder har återvänt med full fart. Det har regnat och varit iskallt så gott som hela dagen och ser inte ut som att det klarnar upp.

Den senaste helgen tog jag det mest lugnt och läste en hel del skönlitteratur. På söndagen fixade jag mysfrukost med croissant, kakao och typ det bästa i yogurtväg; valios grekiska yogurt med ugnsäpple. Så bäst!


I måndags blev det lunch med Laura, kaffe i mysis och så aktiv studerande resten av dagen. Efter lite upprördhet på VR och deras nya tågtidtabeller då typ hälften av mina tåg försvinner. Metoden till gradun läses nu just och hälften är på danska så det kräver tankeverksamhet. Tisdagen blev istället en mindre effektiv studiedag. Efter lunch traskade vi över till domkyrkan då det var ÅA:s inskriptionsgudstjänst, vilket ganska ofta betyder personalen, kårstyrelsen och teologerna. Så i och med detta var det akademiska året påbörjat! Då vi återvänt till mysis halvlåg vi i sofforna utan någon motivation att studera före styrelsemötet så istället blev det frågesport. Höstens första styrelsemöte för TSF körde igång med alla åtta styrelsemedlemmar på plats, det händer inte ofta! Och två timmar senare hade vi planerat hösten, diskuterat och diskuterat och pratat i mun på varandra.
Väl hemma tog jag tag i styrelsejobb och fixade några fbevent, uppdaterade hemsidan lite och spammade styssechatten lite.

 
Idag började dagen med ett besök till studenthälsans munhygienist och efter det traskade jag iväg till TF för att påbörja studiedagen. Lunch på Kåren med mysiga teologer och så en mycket effektiv studiedag då nästan hundra sidor i andra metodboken lästes.

För övrigt så var det första september igår och det betydde ett nytt Hogwartsår. Halva min twitter och tumblr (och en del på facebook) bestod igår av Harry Potter. Och Queen JK Rowling gladde alla Potterheads med att fråga om någon kunde önska James Sirius Potter lycka till på King's Cross (han blev för övrigt Gryffindor). Och fortfarande flera år efter sista boken och filmen kan Potterheads få en tagg att trenda worldwide på twitter: #BackToHogwarts. Och med det ska jag försöka stänga in min nördiga sida och återvända den till tumblr/pinterest/twitter.

Men nu ska jag ta en tekopp och sätta mig under filten och se på netflix (eller Harry Potter...)!

1 kommentar:

Tack för din kommentar!