söndag 9 augusti 2015

Nionde augusti

Mitt i allt är det augusti.
Ganska så snart (om 4 dagar) återvänder jag till Åbo för en sista höst. Det blir en tidig återkomst till Åbo, men det är skönt att kunna ta ut allt jag kan ur Åbo nu. Dessutom har jag chansen att se gulisarna de första dagarna, chilla i mysis då det ännu är tyst och lugnt och uppleva Åbo i augusti. Förut har jag alltid kommit till skolstarten men nu är jag ledig fram tills gradusemi börjar andra veckan i september, så jag hinner alltså *host* skriva gradu en månad och bara ta det lugnt innan jag kör all in kyrkohissa denna höst. Gradun ska vara klar senast i december och samma sak är det med de 13ish studiepoäng kyrkohissa som jag måste få klart i höst. 
För efter julen har min Åbotid tagit slut och jag blir Vasabo ett halvt år för auskultering.

Den senaste tiden har jag tagit det ganska lugnt. Det har äntligen varit sommarvärme nu som då. Mamma och jag tog en sväng till Kokkola i torsdags och med mig hem kom en jacka från Luhta som var på -50%. Ny telefon har jag också skaffat, så min vita lumia 720 byttes ut mot en vit xperia z3 compact. Men mer om den senare! En promenad med Santtu har jag också hunnit med, så vi gick igenom vad som hänt det senaste halvåret, och en promenad till ska vi hinna med före vi åker tillbaka till våra studieorter. Igår var det teateravslutning med det underbara teatergänget. Roligt hade vi, gott åt vi och skrattade en hel del som vanligt.
Men det som tar tid nu är den sista bokrecensionen till litteraturstudier jag håller på med nu. Och boken går ut imorgon.

Over and out, efter morgondagens skrivmaraton ska jag väl ha tid att fixa lite inlägg mellan stunderna jag funderar på vad som ska med till Åbo. Och så avslutar jag med en av låtarna som är på repeat nu just!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...