tisdag 28 juli 2015

Jag är tillbaka!

En och en halv veckas bloggtystnad? Lever Hanna? Vad har Hanna gjort? Svaren är att ja, jag lever men har knappt använt datorn den senaste veckan, så mycket har jag haft på gång efter att teatern avslutas. De sista föreställningar var fullsatta med en massa extrabänkar utplockade med publik på cirkus 360-370/föreställning. Och då får vi in 314 på läktaren.

En dag då jag ännu jobbade var jag uttråkad och detta kom fram på pappret
Förra tisdagen blev det en dag i Vasa med shopping, en av de få dagar då det faktiskt var varmt och soligt denna sommar. Från Vasa blev det en del nödvändigheter som till exempel klänningar (man kan aldrig ha för många klänningar!), en locktång, skrivbordsunderlägg till Åbo med Londonmotiv och någon dag innan hade jag och mamma shoppat loss på Lidl, då i form av sportkläder (eller cykelkläder egentligen) och i helgen blev det ett varv till i Lidl så då kom jag hem med några toppar och en hatt.
Uppifrån ner: Snyggaste skrivbordsunderlägget - bandeutoppar och hatt - två klänningar, en stickad kofta och hårband - träningstopp, träningsbyxor, cykelshorts och -handskar

Bästa jag hittade i Vasas TopTen! Men inget fick följa med hem...
Ett par dagar satt jag på golvet för att fixa fotoalbumet över London. Stundvis med 4 HP-böcker framme, Page to Screen, Film Wizardry, och pennor över halva golvet. Förstås med HP-soundtrack på spotify. Så nu är det bara några sidor kvar! På tal om London så har jag otrolig Londonsaknad, men jag och Linda har tankar om en ny Londonresa så.
So.much.HP!
I helgen har jag umgåtts en del med denna lilla typ då vi varit hundvakt så det blev en del promenerande runt halva Sisbacka och busande i Santtus vardagsrum. Och allergisnuva. Men Alfons tyckte jag var hans bästa kompis då jag varit där och han har mest troligt sovit halva dagarna på olika ställen mellan tiderna vi varit där.
Grannt i Purmo! Himlen och åkrarna var så fina i kvällssolen, men det var svårt att fånga med telefonkameran.
Och Alfons tyckte dessutom det var dags att gå hem.
En bokrecension är typ färdigskriven (lite egna funderingar som ska finslipas ännu) och en är smått påbörjad. Sen blir det gradu gradu gradu! Men nu ska jag faktiskt ta tag i att färdigställa alla de inlägg som jag har i utkastet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...