onsdag 1 juli 2015

Första juli

Sommarvärmen har så småningom börjat hitta hit, att det blev premiär för shorts för bara ett par dagar sedan känns lite konstigt då juli började idag. Men nog ska vi väl få sommar i år också!
I fredags hade vi premiär för Robin Hood och det gick galant. Dock efter genrepet så fick vår Robin Hood uppsöka akuten efter svärdfighten. Fingret gipsades och premiären spelades utan större problem. Det börjar vara en sämre tradition med olyckor, ifjol bröt en armen under en föreställning (men tjejen var tapper och spelade klart) och nu redan före vi började så var ett lillfinger brutet. Men förhoppningsvis ska alla klara sig utan större skador resten av spelsäsongen!
Efter premiären blev det premiärmiddag så det blev bara 3½-4 timmar sömn innan vi skulle iväg till stan ett varv i och med att det var systerysters födelsedag så det skulle uträttas saker.

Den här veckan inleddes med att jag dog av min sjuka hals i måndags, igår levde jag lite mera (aka icke sjuk hals) och idag igen är jag snuvig. Idag började jag dagen med tandläkaren, lite traskande på stan och via bibban efter en bok. Då jag nu på eftermiddagen var i full fart med att printa biljetter till kvällens föreställning så kom jag på att jag hade biljettlådan vid Åliden efter fredagen, så det blev att hoppa i bilen och hämta den, vilket är lite typiskt. Men så går det då mitt huvud inte riktigt är med då jag är sjuk!

Nu en titt på vad som finns för bilder på min telefon!


Midsommaren firades som sagt med en massa Krombibor, åt gott gjorde vi och hade roligt med 50-tals tema. Och för att visa vår kärlek till de ljusa österbottniska sommarnätterna skickade jag och Cara en selfie med solnedgången åt teologerna i vår whatsappgrupp.
Syrenerna blommade så fint i dimman då jag kom hem från midsommarfirandet på natten.



Programbladen hann komma! Biljetterna hade kommit redan tidigt i juni men programbladen var det lite frågetecken om de skulle hinna tidigare än premiärdagen.
Genrepets avslutning med alla skådespelare uppställda.



Igår firade mamma och pappa bröllopsdag så vi for ut till Pavis för att äta middag och efterrätt. Mumsmums!


Och i fredags kom ett paket åt mig från Creative. Nya hörlurar! Både de supersnygga röda och några extra av de små hörlurarna, eftersom de har en tendens att gå sönder efter lång och trogen användning. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...