torsdag 16 juli 2015

Examensfotografering - Anton

I mitten av juni lyckades jag och fotoföremålet Anton till sist hitta en kväll då bådas scheman passade och det inte regnade eller var storm. Så på kvällen den 15:e juni cyklade jag iväg med kameraväskan i korgen för att ta examensfoton på den nyutexaminerade Anton. 


Examensfotograferingen ägde rum nere vid Purmo å vid familjens snygga bastuområde. Dock hade det börjat blåsa lite som ledde till viss problematik med skärpan, lättare saker flög iväg, mitt hår flög i vägen för mig och jag upptäckte under fotograferingen några problem med min utrustning, men mer om det i ett senare inlägg. 



Anton har jag känt sedan barnsben i och med att det är Purmo (dock är jag den äldsta i generationen 90-tals barn i närområdet), vi är nästan grannar och så teatern/revyn.



Solen var också lite hård mot oss ibland, men bara man undvek det värsta solljuset gick allt bra. Förutom när jag halvt gjorde Anton blind på de sista bilderna.


Sony A200 + Sony 50/f1,8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!