onsdag 8 juli 2015

Åttonde juli

Det är glest mellan blogginläggen, vilket det brukar bli under sommaren. Dock har jag en bunt inlägg som är halvklara i utkast så de ska jag försöka tidsinställa och fixa klart.

Anyway, den senaste veckan har i princip bestått av teaterjobb. Sommarvärmen kom och försvann men i fredags mellan jobbturerna hann jag sola lite på samma gång jag lyssnade på några Pleppoavsnitt. I lördags var det loppisdag vid Lundagård och loppisrace i Forsby så en del Purmobor ställde fram sina saker också. Så jag och mamma tog en vandring till de närmaste. Jag kom hem med en bok, "Små gula citroner" av Kajsa Ingermarsson. 
Idag fick jag hämta ut ett efterlängtat paket, från adlibris! Egentligen skulle jag beställa en bok åt systeryster och så råkade jag på samma gång börja bläddra och hoppsan hejsan så fanns det sex stycken böcker åt mig i köpkorgen.

14,000 things to be happy about - Barbara Ann Kipfer. Meningen med hela skiten - Nina Åkestam. Livet efter dig - Jojo Moyes. Havskatten - Ann Rosman. The Book Thief - Markus Zusak. The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky

Så nu har jag en bunt nya böcker igen. Konstaterade idag då jag kom hem med paketet att bokpaket är något av det bästa jag vet. Jag hoppade bokstavligen jämfota då jag öppnade det trots att jag visste vad jag skulle hitta i paketet. Men att få nya böcker till bokhyllan är så mysigt, och böcker kan man aldrig ha för många av, det märks i detta hus. Boknörden i mig jublar högt och jag längtar tills jag kan börja läsa. Och så ska jag återkomma med hur det går med min reading challenge snart.

Men först ska det skrivas lite bokreferat på en bok om Moder Teresa, fjärrlånas den sista boken till de litteraturstudier jag gör nu och skrivas gradu. Dock är jag överraskande mycket inspirerad att studera (speciellt att skriva gradu), så nu är det bara tiden som inte riktigt räcker till än.

Och så har jag änteligen hunnit redigera klart bilderna från Nybränn cigarrlådfabrik dit jag var i slutet av maj. Så förvänta er inlägg med en massa bilder därifrån! Men först och främst ska jag leta reda på bilderna från 2011 och sätta dem tillbaka i sitt rätta inlägg då de försvann då jag hamnade att placera om bilder på picasa för ett par år sedan. Fick för övrigt en mindre cringe attack då jag i förbifarten såg raw-filerna för bilderna från 2011. Den externa Minolta-blixten var inte helt kompatibel med min A200 så den slog av med full effekt och det betyder att det skulle behövas ordentliga vitbalansjusteringar på bilderna för att jag ska vara nöjdish med dem. Det har hänt ganska mycket i både mina fotoskills, min kamerautrustning och mina redigeringsskills sedan 2011 kan jag meddela. Och på tal om det borde jag på riktigt uppdatera kamerautrustningsfliken, jag har en del nya bilder någonstans på datorn.

Det här blev ett mycket flummigt inlägg märker jag, men en liten uppdatering blev det i alla fall! Och så avslutar jag med en gammal bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...