torsdag 18 juni 2015

Midsommartorsdag

Ännu en gång: teater, teater, teater tar upp all min hjärnkapacitet.
Som det syns så fick bloggen en mega makeover då det gäller färg, så det blev en grön färgexplosion nu då sommaren (nåja) har kommit!

Vad har jag sysselsatt mig med den senaste veckan då? Jobbat fyra dagar med bokningarna, varit till frissan, haft en examensfotografering och redigerat 3/4 av de bilderna, suttit vid Åliden, firat pappas födelsedag, tvingat skådespelarna att bli myggmat och själv stått intryckt i en gran bara för att ta en pressbild och varit till labben och sen och handla med mommo.

Imorgon blir det midsommar som ska firas med Krombibor, så det blir mest troligt en rolig kväll med hopp om att vädret skulle hållas på den torrare sidan.

Och så kör vi en dagens lista på det.
Dagens humör: Småtrött då jag hamnade att stiga upp så tidigt imorse då mommo skulle till labben. Annars är jag ganska glad.
Dagens mående: Bra, men trött.
Dagens borde: Jag borde städa mitt rum, och håller halvt på...
Dagens frisyr: Hästsvans
Dagens smink: Puder och concealer
Dagens klädsel: Nu mjukisbyxor, ullsockor och Rasmus på luffen-teatertröjan från 2008. Förut idag var det jeans och randig långärmad tröja. Och om jag tar ett varv till Åliden blir det väl ytterbyxor, Emil i Lönneberga-fleeceteatertröjan från -09 och Robin Hood-teatertröjan från i år samt jacka och pannband.
Dagens planer: Städa och redigera bilder, och kanske Åliden.
Dagens materiella vill ha: Ett nytt objektiv. Har för en tid sedan konstaterat att mitt 18-70 börjar vara lite gammalt och fokusen börjar placera sig fel. Så nu kollar jag mitt 18-55 om det funkar bättre. Men en ny normalzoom med större bländare skulle inte sitta helt del.
Dagens fundering: Det konstiga vädret som var på eftermiddagen. Först halvmulet och kvavt, sen blev hela Forsnabba grått av damm då det började blåsa upp regn, sen spöregn och en stund senare solsken och torra vägar.
Dagens beroende: Fortfarande mina mockarutor jag bakade härom dagen, mums mums.
Dagens tråkigaste: Att ingen ville ringa och boka teaterbiljetter...
Dagens längtan: Att jag skulle ha tid att traska till Stinasholma för att pröva mitt nya stativ. Men då behöver jag lite mera moln...
Dagens superlängtan: Sommarvärmen!
Dagens tidning: ÖT
Dagens låt: Peter Hollens - Durin's Song. En sång som Gimli sjunger i The Fellowship of the Ring men inte finns med i någon film. Och Peter dedikerade den till Sir Christopher Lee då han några dagar innan gått bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!