lördag 6 juni 2015

Lördag, lördag

Och så var det lördagskväll igen och bloggen har varit tyst en vecka... Orsak? Teater, teater, teater. Första arbetsveckan med biljettbokningarna började i måndags och fyra kvällar satt jag vid Åliden och såg på övningar och funderade på bilder till programbladet. Idag satt jag också vid Åliden och såg på övning och imorgon blir det heldag, då ska alla bilder tas.
Vädret har inte varit så inspirerande att göra något då det har regnat, stormat och varit svinkallt mest hela veckan. Vid Åliden har jag suttit med långärmad tröja, fleeceteatertröja från Emil -09, teatertröjan från ifjol och vinterjackan för att inte frysa ihjäl. Och slagits med mygg och knott. Och det blir en bra teater också detta år!


Igår kväll var det dags för lågstadieklassträff. Så av 15 personer var vi åtta stycken närvarande. 80% av den manliga delen (aka 4 av 5) och 40% (4 av 10) av den kvinnliga delen. Så fina människor som jag fick tillbringa sex år med! Nu rivs mitt gamla "lekis" (förskolan) och vårt gamla lågstadium kommer bo i baracker ett par år och skolan rivs på grund av mögel. Roligt hade vi tillsammans, gott åt vi och så redde vi ut vad alla håller på med. Martina och jag tog ett varv via Stinasholma innan vi åkte hem och det var så fint kvällsljus på vattnet.

Purmo å var så spegelblank då jag gick hem igår kväll
Hoppas på att vädret börjar bli lite stabilare, jag har en examensfotografering som jag och den utexaminierade ännu inte kunnat fixa eftersom vädret inte varit på vår sida på rätt tid. Så det väntar vi på nu.

Idag var det bågskyttetävling på övningsschemat för Robin Hood, med en inhoppande liten bågskytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!