lördag 30 maj 2015

Sommarlov!

Nu har jag varit hemhemma i Purmo i en vecka. Förra fredagen kom mamma ner så då blev det Ikea, stan och italiensk glass innan vi packade i bilen. Och på lördagen åkte vi hem till Purmo. Ännu har jag inte hunnit reda upp och packa upp allt, så det måste jag göra senast i helgen då jag börjar jobba på måndag.


I söndags brummade jag iväg till mommos med bilen på kvällskvisten och efter att ha funderat lite med mommo så traskade jag några hundra meter med kameraväska och stativ för att möta upp några andra ur FotoArtis för att fota vid den gamla cigarrlådfabriken som finns i Purmo. Så där spenderades några timmar med en bunt andra fotonördar. Jag har varit och fotat där 2011 och det var trevligt att komma tillbaka. Så bara jag får redigerat de bilderna så kommer de upp, tillsammans med bilder från förra gången eftersom de försvunnit från det blogginlägget i och med att jag påbörjade projektet att förminska bloggbilderna för ett par år sedan...

En del av fabriken. Och ignorera de sneda linjerna, det fotades lite från sidan
 Under den senaste veckan har jag ändå haft ganska mycket på gång mest hela tiden. I måndags blev det tandläkarbesök, läkarbesök, fpa med mitt intyg från hvc för att få förnyat medicinersättningar, guldsmedsaffär, fotoaffär för att plocka upp ett nytt stativ (IIIH! men mera om det i ett skilt inlägg), apoteket för att hämta ut mommos medicin och så via mommos på hemvägen. Och allt det uträttade jag på under fyra timmar på förmiddagen. 

Min nya kärlek! Ett SLIK Pro 330DX
Igår var det uppstigning klockan fyra på morgonen för mig och så iväg med mamma till Krombi flygplats, så tillbaka i min säng var jag halv sex och sov ett par timmar till. Så soluppgången beundrades från riksåttan, resten av dagen bjöd på moln och regnskurar... Dessutom hade vi en grävmaskin på gården från morgon till kväll och resultatet blev ett stort och djupt hål i vår väg. Varje vinter har den spruckit på grund av all lera som finns under sanden (det finns ingen jord här, bara sand) så nu skulle det grävas bort och kurvan göras i skick. Inne kom jag och pappa klockan tio på kvällen och då hade vi stått halva kvällen och sett på grävmaskinen och lastbilen som dök upp med sand, grus och mera grus.

Kl. 05.24 då jag kommit hem från Krombi
Idag fortsattes det att gräva och fixa ut grus på resten av vår väg så då jag kom hem efter att ha handlat och druckit kaffe med mommo så hade vi en ny väg. Det var också examenskalas idag för fina Sara så dit cyklade jag och systeryster för att fira medan pappa fortsatte arbeta här hemma.

Vår väg igår eftermiddag efter att x antal lass sand och lera grävts bort och täckduk lagts ner
Imorgon blir det mera examenskalas och så måste jag försöka reda upp mitt skrivbord så jag inte behöver göra det på måndag två minuter före jag ska börja jobba, faast första veckan brukar jämt vara lugnet före stormen så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!