tisdag 19 maj 2015

Sista veckan i Åbo

Det blev visst en ofrivillig bloggtystnad i och med att jag från torsdag till på söndagen inte tänkte något annat än relvet då den sista uppsatsen hade deadline igår. Men 13 tomater senare i lördags hade jag sökt info och skrivit fyra sidor och igår på förmiddagen skrev jag det sista.
Det här betyder att jag så gott som har sommarlov nu! Det är bara litteraturstudier till en kyrkohissakurs kvar, men de läser jag till största del hemhemma.

I söndags efter att jag lämnat in min uppsats traskade jag in till stan. Hälften av det jag skulle ha hittade jag och så förstås lite extra småsaker. Vid akademiska och suomalainen gick jag hur länge som helst och bara tittade och bläddrade i böcker.

Det börjar närma sig teatersäsong eftersom det igår var två veckor till bokningssäsongen kommer igång och jag börjar jobba. Då blir det att börja fundera på bilder till programbladet, kvällar/dagar vid Åliden och så förstås bokningarna.
Före jag börjar jobba blir det tandläkarbesök och astmakontroll nästa vecka. Mina PEF-värden är överraskande höga för att vara jag, eller så har jag bara förträngt hur de såg ut för två år sedan. Men under normalvärdena är jag förstås nog.

Det blir också en examens/familjefotografering nästa vecka, så då kanske jag får ut lite kameraenergi. Det kliar nämligen något fruktansvärt mycket i mina kamerafingrar. Förhoppningsvis skulle jag hinna få in en kamerapromenad ännu imorgon eller på torsdag här i Åbo. I helgen då det regnade men det ändå var ljust i min lägenhet blev de nya självporträtt, tills A330ans batteri dog och jag inte orkade byta kamera och fjärrkontroll. Men det blev en hel del redigerade bilder.

Instagram. Selfie med kameran

Idag blev det lunch med Cara vid Kåren och på samma gång införskaffade jag den rätta lyran till studentmössan, ÅA:s lyra. Så nu är det hejdå till HU:lyran för nu är det den rätta som finns på min mössa.

HU vs. ÅA

Nu ska jag ta och plocka in saker i kylskåpet igen efter att jag frostat ur frysen för att sen traska iväg och handla. Resten av kvällen blir det studier och att påbörja projektet packa Hannas saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...