måndag 11 maj 2015

Maj-lista

Eftersom jag har haft fullt upp de senaste dagarna med studier, så kommer här Ratatas maj-lista som jag kidnappade från Laura.
Vad är ditt mål under maj månad?
Att få sommarlov. 23:e far jag hem till Purmo och före det vill jag ha undan så mycket som möjligt i studieväg. 
Vad kommer du vara beroende av?
Ingen som helst aning. Men säkert att sitta i solen, spotify, netflix och överlag att våren är här.
Vad står det i ditt första inkomna sms för maj månad?
Eftersom jag sällan textar utan bara whatsappar så blir det den vägen. Det första är från Karin mitt i natten då jag meddelat att jag kommit hem från wappfesten, så det kom ett bra och godnatt-meddelande. Då man kommit till 1a maj-morgonen är det första från Inski som undrade om jag var vaken och sen började vi fundera på när vi skulle dra med oss teologerna till Vårdberget för första maj-picknick.
Hur ser en typisk maj-morgon ut för dig?
Vaknar lite olika tid beroende på plan och när jag kommit i säng kvällen innan, stiger upp en stund senare, äter frukost på samma gång jag kollar facebook/instagram/läser bloggar/netflix. Sen ställer jag mig i ordning, packar väskan och traskar iväg till TF för att studera/dricka kaffe/luncha/prokrastinera i mysis
Kommer något hända denna månad som aldrig hänt tidigare?
Säkert något. Men tills vidare är det att jag ska och skriva på nytt hyreskontrakt för min bostad, i och med att hyresvärden byts så måste nytt kontrakt skrivas på. Och så är det sista gången jag upplever maj månad i Åbo (snyft) som studerande, nästa maj tillbringas i Vasa
Vilka låtar finns på din spellista för maj?
Så svar fråga då all min musik finns i femtioelva spellistor på spotify och beroende på vad jag gör oh på vilket humör jag är så byter det ganska ofta. Igår var det allt från Alice in Wonderland-soundtracket, disney, Buffy och min 2015-lista. Men den riktigt splitternya är den som kom upp på youtube igår (och alltså inte finns på spotify ännu) är The Piano Guys ft. Peter & Evynne Hollens - What Are Words. Såå fin! Och Tyler Wards cover på "See You Again" och "Shut Up and Dance".





Är det något du vill ha mindre av denna månad som du hade för mycket av förra månaden?
April var fullspäckad med studier och föreningsarbete i och med vårfest och vappen. Så mindre stress är vad jag önskar. Det är superlänge sen jag läste skönlitteratur i och med att jag nu håller på med metodböcker, gradumaterial och litteraturstudier...
Är det något du vill ha mer av denna månad som du hade för lite av förra månaden?
Tid! Och speciellt tid med kameran som jag saknar något fruktansvärt.
Smider du redan planer inför sommaren?
Jepps. Bokningssäsongen för teatern påbörjas första juni, vilket betyder att jag ska börja planera programbladsbilder och försöka få alla medverkande på bild/bilder plus säkert en del utfyllnadsbilder eftersom det mest troligt är deadline i mitten av månaden. Och förstås så ska jag ha bokningarna. Mellan varven ska jag försöka skriva gradu. Sista veckan i juni blir det teater dygnet runt i min hjärna då det är bokningarna och pressbilder som ska tas så mycket som möjligt (och redigeras). Och sen kör teatersäsongen igång så då blir det bokningar hela juli. Mellan varven ska jag skriva gradu och i slutet av augusti/början av september blir det Åbo igen.
Bästa drycken i maj?
Kaffe i solen (eller fast i mysis) med fina vänner. Eller en kall cider eller något annat kallt.
Vad är det finaste någon sagt åt dig hittills under månaden?
Nu får jag totalt hjärnsläpp, men mina fina vänner har sagt fina saker flera gånger så.
Vad hoppas du att någon ännu kommer att hinna säga åt dig innan månaden är slut?
Det här var ännu värre. Så återkom i slutet av maj så vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!