lördag 9 maj 2015

Lördag

Vad har jag gjort de senaste dagarna då? Mest har jag tillbringat tid på TF. En uppsats hade deadline på torsdagen så den satt jag och skrev då. På onsdagen spöregnade det och jag glömde att ta gummistövlar så det var att leva med fuktiga strumpor tills jag kom hem igen efter gradusemi och kaffe i mysis. Förutom uppsatsskrivande har jag gjort morsdagskort och på torsdagen var Sabina ner så det blev traditionsenligt italiensk glass i Hansa och lite häng i solen på gågatan.

Cara, Jag, Sabina!
Åbo har blivit grönt (typ) och som syns så blommar körsbärsträden för fullt. Igår kom äntligen listan från ÅA på stipendierna, och mitt namn fanns med! Så det firade jag med att köpa färska croissanter för helgens frukost och chips & dipp. Fredagskvällen tillbringade jag först med lite sims och sen "The Other Boleyn Sister". Så jag var till och med lite kyrkohistorisk då det var Englands kyrkohissa (ish) som jag har gått en kurs i.


Idag på eftermiddagen tog jag en promenad med kameran (åh vad jag saknat kameran i handen!) eftersom jag inte fick något gjort i studieväg efter att jag torkat damm i hela lägenheten. Promenaden sträckte sig inte längre än ner till ån till körsbärsträden, men mitt i allt hade en timme gått och jag hade 153 bilder på minneskorten. Dock blåste det stundvis ganska ordentligt så det var seriebildtagning som gällde, såå en del är dubbletter som är oskarpa.
Så bara jag börjar få dem redigerade så kommer de hit!


At the moment lyssnar jag på soundtracket till "Once More with Feeling"-avsnittet från Buffy, redigerar några körsbärsblommor och funderar vilken film jag ska se ikväll.
Imorgon blir det gudstjänst med Heidi eftersom ingen av oss har farit hem till morsdagen och resten av dagen studier och mera studier. Och dammsugning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!