torsdag 14 maj 2015

Kristi himmelsfärdsdag

De senaste dagarna har Åbo bjudit på allt från hällregn till solsken.

I måndags hade vi vårens sista styrelsemöte och efter det traskade jag upp till observatoriet på Vårdberget för att skriva under det nya hyreskontraktet på min nuvarande lägenhet, så nu är den saken ur världen. Nu är det bara Fpa som ska få ännu ett meddelande om bostadsutgiftsförändring av mig. På samma gång höll jag på att halvt dö av värmeslag då det var så varmt att gå uppför Vårdberget. 

På tisdagen blev det lunch med Laura och efter det läste jag 3/4 av den andra metodboken. Så i början av nästa vecka ska jag lämna tillbaka dem och sen börja fokusera på att få saker nedskrivet.
Igår hällregnade det precis hela dagen, men på seneftermiddagen var det överraskande ljust här inne och istället för att dammsuga vilket var planen så satte jag mig ner och tog nya självporträtt. Till stor del för att jag var trött på min nuvarande profilbild. Men kamerabatteriet dog efter cirkus 65 bilder och eftersom jag inte orkade börja byta kamera och fjärrkontroll så stoppade jag minneskortet i datorn istället. Många bilder redigerades och jag hade beslutsångest då jag sen skulle välja bild till facebook.

Idag har jag till stor del suttit på golvet iklädd shorts och topp med datorn framför mig och glass bredvid mig. Orsaken är temperaturen här inne fortfarande ligger på +25.4 grader och solen lyser på skrivbordet (och datorskärmen) från tidig eftermiddag tills att den försvinner bakom träden. Men sex tomater har jag jobbat idag och då bara relvet. Imorgon blir det återigen relvet eftersom det är uppsatsdeadline på söndag så min helg kommer gå till den.

Men nu ska jag ta och se Supernatural!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!