torsdag 14 maj 2015

9. Your worst habits

Hoppsan, hejsan. Jag har visst en blogglista på gång fortfarande. Som vanligt går det bra med mina listor.

ANYWAYS!
Mina dåliga vanor går väldigt mycket ihop med "your pet peeves" men något ska jag väl försöka skrapa ihop.

  • Prokrastinering. Jag är helt superbra på att skjuta upp saker till sista minuten. Men när jag väl kommer igång är jag superfokuserad och får femtioelva miljoner saker gjort på kort tid. Istället för att göra saker fastnar jag på youtube, i en bok (ganska ofta) eller så börjar jag helt enkelt städa, redigera bilder eller skriva blogginlägg. Och trots att jag delat den här videon förut så tål den att komma en gång till.



  • Jag vet inte om det här kan räknas som en "worst habit", men kanske. Jag är kulturförstörd. På ett väldigt bra sätt dock! Men att ha sett X antal teatrar på olika platser och uppvuxen i en kulturell familj så blir man kulturförstörd, det är vi alla i familjen. Jag sitter automatiskt och jämför olika uppsättningar, letar efter missar, kollar rekvisita, letar mikrofoner... För det är det jag gör sommar och vinter hemhemma. Jag har sett revyerna/teateruppsättningarna x antal gånger varje år och då märker man ganska direkt när någon replik missas och så sitter man där och väntar på hur de ska reda upp det. Och mest troligt har ingen annan i publiken märkt något, bara vi som sett det flera gånger. Jag satt och jämförde Ronja Rövardotter på ÅST med vår uppsättning hemhemma och jämförde Mamma Mia i Helsingfors med den i Stockholm. Och jag kan inte göra något åt det här.
  • Bildredigering. Visst, min basredigering tar från öppnandet i Camera Raw till sparandet i PS typ två minuter. Men då det gäller något större eller om jag måste bearbeta någon bild lite mer (kloning, lagermasker...) blir jag petnoga och kan sitta hur länge som helst och vela mellan t.ex. olika procent av opacitet och styrka på det jag gör. För halvklara bilder klarar jag inte av att sätta upp någonstans, varken här, fb, 500px eller på TSF:s blogg. Ska e va så ska e va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!