onsdag 29 april 2015

Wappen, wappen

Wappen kommer allt för snabbt på då vi hade vårfest och sillis förra helgen, kan vi inte skjuta upp wappen en vecka? Kanske det skulle bli lite invecklat så här hastigt på... 

Men i alla fall, jag har tillbringat all dagtid på TF den här veckan med studier. Idag fick jag lånat ännu två böcker till min gradu för att få någon klarhet om min metoddel. Trots att jag har en hel hög med böcker och material som ska läsas så är jag motiverad, bara jag skulle få nån ordning på mina forskningsfrågor, metoden och upplägget så skulle det vara att börja skriva riktigt på riktigt! 
Dock är det ganska mycket studier som ska göras och kurser som ska avslutas nu de sista veckorna före sommarlovet, så mitt liv och mina studier måste planeras.

Igår på eftermiddagen blev det ett cafébesök till CaféArt med fina Emilia som är färdigt med sina teologistudier nu. Och efter det var det korrekturläsning av ett gradukapitel till en annan teolog som tog upp min tid. Så då jag kom hem orkade jag inte göra annat än att sortera lite bilder innan det blev netflix.

Dagens program var styrelsemöte och efter det direkt iväg på gradusemi. Efter seminariet blev de två nya böckerna till gradun uppsökta (TF:s bibba är lite invecklad) och på eftermiddagen började jag läsa den. Efter det blev det problem då vi upptäckte att ytterdörrarna var låsta och ingen kom in med sin nyckel. Så det blev lite mejlande till ansvariga för huset och försök till att vi skulle få nån klarhet i i ifall vi kommer in imorgon på morgonen för att fixa wappfrukost och på eftermiddagen ska fanan upphämtas för fantåget. Men det blir morgondagens problem, då har vi förhoppningsvis fått mera info...

Och imorgon blir det wappen! Så det firandet börjar med wappfrukost på TF (tidig uppstigning för styrelsen) med skumppa och jordgubbar iklädd halare. Efter det förhoppningsvis lite studier innan jag går hem, byter kläder och plockar med mig studentmössan och andra saker för kvällen. Kvällen inleds med att jag ska vara en av TSFs fanvakter i fantåget till Vårdberget och sen blir det wappfest med teologer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!