tisdag 14 april 2015

Tisdag 14.4

Det har varit full rulle typ varje dag den senaste veckan. Och så kommer det fortsätta resten av månaden, men mer om det i ett annat inlägg!

Förra torsdagen började jag en ny kurs om Nådendals kloster och historiebruk i kyrkohissa. Därifrån sprang jag iväg tidigare för att dra på mig halaren och sen hoppa iväg till Kåren med alla TSF-saker. Det var nämligen specialföreningsmässa. Vi hade en superbra plats riktigt vid scenen så allt extra stuff kunde dumpas på scenen och där satt jag en stor del av tiden eftersom man hade bra utsikt. Bingomaskinen var med eftersom vi var så populära i höstas med den, och även denna gång ville alla spela bingo. Den resterande kosher-saften och några matzabröd var också med som smakprov. Och denna gång kom vi ihåg att ta med alla ankor.

Fina Inski!
På fredagen hade jag en irriterande huvudvärk som var på gång att utvecklas till ögonmigrän men som vägrade gå så långt. Det värkte bakom vänstra ögat, men ögonmigränen bråkade bara med mig. Så den dagen blev det inte mycket utfört. Dock, sen jag skaffade nya glasögon har jag (*peppar peppar ta i trä*) inte haft en enda attack av ögonmigrän. Utom då fredagens lurpassande.
Fylla på kylskåpet gjorde jag i alla fall och hittade på samma gång ett kuvert med Harry Potter på i postfacket. Det kom av Linda och inuti fanns en halv TARDIS. Det var ett vänskapshalsband och symboliserar oss ganska bra.

TARDIS!!
Och då jag var och handlade köpte jag nejlikor också. Så de står här fint och blommar med en massa knoppar ännu!
Resten av helgen gick i graduns tecken med inslag av lite vetenskapsteori.


Måndagen kom och jag lämnade in gradutext till morgondagens seminarium. Efter det traskade jag in till centrum i det vackra vårvädret. Ett varv via Tiger där jag egentligen inte skulle ha något, men kom ut med fyra saker. Men det som jag verkligen behövde och hittade var små note stickers så jag kan lägga in i mina graduböcker. Och så råkade några småsaker åt systeryster komma med (hehe, vinkvink Cajsa). Men det bästa jag hittade var en första hjälpen-låda! Jag har velat ha en snygg och rolig i lagom storlek en tid för att få lite mindre saker i mitt badrumsskåp och nu hittade jag en. Så det var självklart att den skulle med hem. 


På kvällen gick jag den låånga vägen från B-huset till A-huset för Heidis inflyttningsfest åtta månader sent. Det var glow stick-party med teologerna. Så det var en rolig kväll med trevliga människor!

Idag tog jag mina saker med sikte på att studera på TF. Vilket inte gick så bra. Så efter att ha suttit där ett par timmar och försökt fundera på vetenskapsteori gick jag hem och gick igenom de externa hårdskivornas bilder och sorterade lite. Ett evighetsprojekt. Det dök upp en massa roliga och konstiga bilder från alla skriftskolläger jag varit med på och de satt jag och hade roligt åt. Jag borde ha varit hjälpledare fem år i rad på Purmos skriftskolläger (aka ett läger per år) om jag inte missminner mig. Så jag har en hel del minnen från Pörkenäs och det är fortfarande en av mina absoluta favoritplatser.

Pörkenäs ♥
Imorgon måste jag mest troligt stiga upp tidigt och få något gjort i och med att det är gradusemi på eftermiddagen och direkt efter har vi styrelsemöte med femtioelva saker att göra. Men ännu ikväll ska jag försöka tidsinställa något inlägg till helgen eftersom det då blir typ en 48 timmars visit hemhemma och datorn stannar i Åbo.

1 kommentar:

Tack för din kommentar!