onsdag 8 april 2015

Påsk!

Eftersom jag precis som resten av bloggvärlden har firat påsk så har det blivit mindre datorsittande. Men vad har jag underhållit mig med under den senaste veckan?

Förra tisdagen hade TSF ordnat sedermåltid. Men till det finns det mycket att berätta så det och bilder kommer i ett nytt inlägg! I alla fall så dracks det en hel del vin lutandes åt olika håll, hebreiska och messianska texter och välsignelser lästes samt att vi sjöng en del. Och åt mat. Dagen efter var det en trött styrelse som hade vårt effektivaste möte hittills i år. Ingen var riktigt pigg och det var en hel del disk som väntade. Jag hade gradusemi och efter det gick jag hem för att packa, städa och diska.

Skärtorsdagen kom och jag hoppade på tåget. Som var försenat redan 30 minuter innan vi lämnat Åbo, och alla femtusenmiljoner människor som skulle med tåget stod på utsidan i iskall blåst och väntade på ett tåg som vägrade komma. Till sist var vi iväg men början av tågresan var en ganska bra parallell till Pleppoavsnittet då Ted & Kaj åker tåg. Människor var på fel platser, hade inga hörlurar och förstås förseningen. I Tammerfors hoppade jag på nästa tåg och tåget avgick 20 minuter försent, men av någon konstig anledning lyckades VR med att vara i tid (!) i Bennäs trots förseningar. På kvällen blev det Purmorevy på samma gång som jag hade bokningstelefon då det var bokningstid.

Våra kycklingar har haft vilt party i ett år tydligen...
Påsken firades ganska traditionsenligt. Gäster på lördagskvällen med god mat, tillbringade tid med fammo och mommo (och mommos katter). Och jag har fortfarande påskägg att äta upp plus lite kakor som mommo skickade med mig. Och lite mer gradumaterial hittades då jag till sist kom ihåg att gå igenom Purmos historik. Söndagskvällen tillbringades vid Purmogården för den sista föreställningen av Purmorevyn 2015.

HP-brädspel med systeryster och mamma

He va he he tå!
Igår blev det att ta sakerna och hoppa iväg till Bennäs igen. Sällskap dit hade jag av fina Stina som tänker vara ett halvt år i England för praktik och skulle ner till huvudstaden för flyget. Första sommaren en av Purmoflickorna inte är i närheten...
Till Åbo kom jag och njöt av det underbara vädret under min promenad för att fylla på kylskåpet. På kvällen kom min fd granne Sabina ner och crashade för natten!

Idag har jag tillbringat en hel del tid i mysis på förmiddagen och på eftermiddagen förhörde jag Inski på GT:s innehåll under tiden jag väntade på att Sabinas seminarie skulle ta slut. Så efter det traskade vi in till centrum i stormen och vår vana trogen så blev det Burger King. Från stan kom jag hem med mera pollenmedicin och tredje LotR-boken i samma upplaga med illustrationer som den andra

Imorgon blir det en ny kurs som jag hamnar att springa iväg tidigare ifrån då det är specialföreningsmässa och TSF ska dit. Så det är en hel del jag måste komma ihåg att ta med hemifrån (typ halaren) och som ska plockas med från TF med mina styrelsemedlemmar. Resten av veckan blir det graduskrivande, vetenskapsteoriuppgift och litteraturstudier i form av en bok om/av Moder Teresa. Och helst skulle jag behöva klämma in lite relvet också.

Förresten, har jag nämnt vad det blir för sommarteater i år? I alla fall så blir det ROBIN HOOD som sätts upp denna sommar i Purmo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...