onsdag 15 april 2015

Aprilmånad

Aaah. April har knappt börjat (nåja, men halva månaden har försvunnit i ett huj) och jag känner stressen krypa på. Orsak? April är kanske den månad med mest stress om man sitter i TSF:s styrelse i och med att det är vårfest. Och på det är det också en hel del skolarbete. En nätkurs i relvet, böcker ska läsas och skrivas referat om för litteraturpoäng till en kurs i kyrkohissa, vetenskapsteorin ska avklaras och så gradun.
I styrelse/föreningsväg är det nästa vecka som är superstressig då det är vårfestveckan så då är det en massa saker som ska planeras, fixas, förberedas och genomföras. Då med vårfesten och sillisen som avslutning. Och sen ett par dagar senare är det wappen. Jag har nästan varje dag/kväll fram till 25:e april någonting inbokat, vilket betyder att jag faktiskt måste ta och studera hela dagarna. Och med så här mycket att göra leder det till att allt blir halvgjort. Men här är det framför allt två saker som hjälper mig. 1) tomater och 2) passion planner.

1) Tomaterna, aka pomodoro tekniken. Jag har den som app på plattan också men använder egentligen nuförtiden bara Mytomatoes.com eftersom allt jag gjort de 2½ senaste åren där sparas på ett annat sätt än appen jag har. Och efter att vi en dag pratade om tomaterna i mysis så är det allt fler som börjat på med dom.

2) Passion planner. För en ganska lång tid sedan hittade jag passion planner. Jag använder mig av gratisversionen så jag skriver ut en vecka per gång och fyller i för att sen sätta den på skåpdörren vid ytterkläderna. Kalendern är indelad i halvtimmesrutor, vilket betyder att jag ganska långt kan planera in saker enligt tomater. Ännu har det inte kommit en dag då jag faktiskt har följt det som står på schemat till punkt och pricka, men bara det att jag har uppskrivet vad jag borde göra när leder till att jag dels vet hur mycket som ska göras under veckan men också att jag enkelt ser hur veckan ser ut.

Men efter styrelsemötet borde allt klarna lite i vad som måste göras och vem av oss som gör vad. Vilket betyder att jag planera mina studier enligt det. Eller så leder det till att hela styrelsen får fel i huvu av allt som ska göras.

Så det här är hur mitt liv ser ut för tillfället! Så blir det tyst på bloggen är det för att mina studier tar upp all min tid. Och så avslutar jag med lite motivation från 11th Doctor/Matt Smith!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...