tisdag 3 mars 2015

Tisdag

Här har det faktiskt kommit upp inlägg trots att jag inte ägnat bloggen en tanke under min vistelse hemhemma, så mycket var det på gång där! Och nu då jag kollar igenom vad som kommit upp under den senaste veckan är det mest Harry Potter, eftersom mitt liv egentligen har bestått av skola och styrelsestuff.

Förra veckan var det först vårmöte som det var lite stressigt med före, men vi fick ansvarsfrihet så det var bra! Att vi förkastade den nya versionen på stadgar är ju en annan sak och alltså hamnar att ha nya möten för att få dem fixade... Sabina kom ner så det blev Burger King och vandrande i centrum ett par timmar på onsdagseftermidagen med Cara & Sabina.

En kväll fick jag också fnatt halv elva på kvällen och bestämde mig för att ordna om min ena expedithylla. Gör inte det den tiden på dygnet. Men bättre blev det, lite småfixande och flyttande runt ännu innan jag är helt nöjd. Så nu finns äntligen allt mitt konstmaterial (aka mina pennor, färgpennor, penslar, suddgummin, häften...) nära till hands och på ett ställe. Den svarta lådan (med alla "extra" pennor, papper...) och akvarellfärgerna bor dock en hylla ner tillsammans med akvarellpappren. Så nu börjar jag vara nöjd! Dessutom är mitt materialinlägg under uppbyggnad, bara jag orkar redigera bilderna så kommer det upp.

Torsdagen tillbringades på tåget och jag hade planer på att blogga på tåget. Meen, nej. Mellan Åbo och Tammerfors blev det Supernatural på netflix och efter tågbytet fanns det inget fungerande internet och mobilnätet var lite halvt om halvt ut i ödemarkerna så jag halvsov mest hela tiden. Torsdagskvällen betydde genrep för Purmorevyn som gick precis som ett genrep ska gå (halvt dåligt).
Uppsjungning in progress före genrepet
På fredagen handlade jag åt mommo och fick lunch, skjutsade fammo på pensionärsträff och på kvällen var det premiär. Premiären gick hundra gånger bättre än genrepet och det märktes hur taggade alla var. Så har ni chansen så ska ni verkligen ta ett varv till Purmo! Visst, det är ganska lokalt men inte allt för lokalt. Premiären betydde också premiärmiddag och som den allt-i-allo/allmän vägvisare/telefonsvarare jag är de gånger jag är hemma så fick också jag mat och vi hade trevligt långt in på natten.

Lördagen och söndagen tillbringades i arkivet för att gå igenom det sista gradumaterialet så nu är det att börja sortera, läsa och tänka på riktigt.
Igår på morgonen hoppade jag på tåget och sen på kvällen hade vi chillkväll med styrelsen vid Inski & Karins och hade roligt tillsammans. Sömn blev det mindre av så då det blev styrelsemöte idag var alla lite halvtrötta. Resten av eftermiddagen blev det mysischillande, styrelseplanschfixande och en del styrelsejobb innan jag drog mig hemåt i regnet.

Nu ska jag läsa seminarietexter till imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...