tisdag 24 mars 2015

London 18.10 - dag 3

Lördagen kom och jag smådog stundvis av min förkylning, men med burana och te så överlevde jag! Lördagen var första morgonen som vi hann äta frukost på hotellet i och med att vi kom dit på torsdagen och på fredagen var det att stiga upp, via Tesco efter frukost och in till London. Så det var skönt att kunna sitta och äta frukost med croissanter, chokladcroissanter, frukt och annat gott!

Hela resan var en multifandom-resa och på lördagen blev det tre stycken!


Jepps, vårt första stopp var 221b Baker Street. I och med att det var lördag var det en maaassa människor  som köade och jag var fruktansvärt förkyld, så denna gång var jag nöjd med att bara få en bild.


Nästa stopp var King's Cross. På fredagen var som sagt hela stationen evakuerad, men på lördagen gick allt som planerat!



Och efter lite orienterande hittade vi till sist Platform 9 3/4! Vi ställde oss i kö och efter en tids köande kom vi fram. Rawenclaw som jag är på Pottermore så blev det den halsduken och Linda hade Hufflepuff! Nu har hela Hogwarts Express kommit till HP studio tour, så jag måste tillbaka!
Efteråt gick vi runt i HP-shoppen som fanns där bredvid och hittade en massa saker vi ville ha varav en del införskaffades.


Lördagens tredje och sista attraktion blev den enda blåa polisboxen som finns kvar i London. Stora Doctor Who-fans som vi båda är så var det en självklar sak att leta upp. Och där stod den, en TARDIS! På samma gång som vi var där så kom det också en annan Whovian dit, så vi turades om att ta bild på varandra.


Jeee! En TARDIS!


Efter lite traskande i centrum, Oxford Street hade vi planerat in men det var smockfullt med folk då det var lördag, så istället tog vi det lugnt på hotellrummet.

Den snyggaste väskan som finns äger Linda!
 På kvällen traskade vi över gatan till den traditionella engelska puben och åt middag!



Vårt hotell! Vi hade utsikten mot baksidan, mot underground.


Och på kvällen fortsatte vi med det brittiska temat och drack te, åt Jammie Dodgers och såg det nya Doctor Who-avsnittet som kom på tv.
Jammie Dodgers och Doctor Who!
Och så tog lördagen slut, och så även det nästsista blogginlägget om London. Snart kommer söndagens hemfärdsäventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!