tisdag 17 mars 2015

Hej hopp

En veckas tystnad, vad kan det bero på? Jo, förkylningen kom. Halva förra veckan var halsen mystisk och på fredagskvällen låg jag med feber, somnade mitt i tredje Harry Potter-filmen och hade fina (o)logiska funderingar om Mårran och dementorers släktskap. På lördagen var jag i sånt skick att jag tyckte att det är bättre att vara sjuk i Purmo än i Åbo, så då hoppade jag på tåget. Så nu är jag hemhemma en vecka. 
För en vecka sedan tillbringades förmiddagen hos Marina med Karin och Laura för att söka sponsorer till vårfesten och på fredagen då jag halvt dog stundvis så var det abimässa så jag drog på mig halaren och var och presenterade teologin för en hel del gymnasieelever.

Här hemhemma har jag förutom att jag blivit friskare, varit vid Purmogården som telefonansvarig och allmän vägvisare på revyn. Igår var det styrelsemöte via skype och idag har jag sysselsatt mig med en nätföreläsning och arbetat med att fixa TSFs elektroniska vårfestinbjudan. Så det är sånt jag sysslar med den här veckan. Och så skulle jag behöva skriva lite gradu.


Och då jag var till labben med mitt svalgprov igår så köpte jag muminhuset då jag ändå var i stan. Så nu står det i bokhyllan, ännu är den koppen bara prydnad (vi har för många muggar i skåpet).

Och sneakpeak på mitt arbete för tillfället, vårfestinbjudan!
Så därav min tystnad den senaste veckan, jag ska se hur mycket jag hinner uppdatera nu under de kommande dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!