tisdag 10 mars 2015

Den senaste veckan

Och vad har hänt under den senaste veckan då jag inte uppdaterat så aktivt? 
Förra torsdagen skulle jag och Laura studera. Det gick ju bra. Istället traskade vi på i stan tillsammans med Karin och gick igenom typ varje affär. Jag hittade ett par vinterskor på rea, som nästan passade. Morr. Mina små och smala fötter är omöjliga att hitta skor till.
Fredagen betydde tentkaffe, så då satt jag i mysis hela eftermiddagen och korrekturläste ett avslutningskapitel (jag skrev först avlusning...) till en gradu, drack kaffe, åt kex och bulla och subway till lunch.


Helgen kom och lördagskvällen tillbringade jag vid Caras med taco, lite kyrkohissa och babblande. På förmiddagen hade jag traskat iväg till citymarket, handlat och glömt att köpa lök. Så jag fick så lov att svänga in via puhakka och köpte på samma gång rosor åt mig själv. 
På söndagen visade Åbo upp sin våriga sida och slog till med solsken, klarblå himmel och +8 grader. Så det blev en promenad, vilket halva Åbo också hade planerat.


Det blev måndag och efter lunch så blev det vårfestmöte för att besöka vårfeststället och diskutera där. Efter det bestämde vi oss att ta vara på solen och våren så det blev ett varv till Alko och så satt jag, Sabbe, Laura, Heidi och Karin vid kanten av ån och delade på lite skumppa, filosoferade och bara njöt. Sånt där mysigt man kan göra på en måndag med fina studievänner då man nog egentligen skulle behöva studera.
På kvällen hade jag dock en halvmystisk hals. Halva TF är sjuka men det kan lika gärna vara reaktion på den troliga ökningen av pollen som kom i helgen med värmen. Tiden lär utvisa om jag blir sjuk eller inte. #jagtänkerinteblisjuk

Idag var det dags för fotokurs med Sofia och Laura så vi gick igenom kamerans funktioner, teknik, inställningar och en del annat. Så igår kväll satt jag och skummade igenom min favvissida för att hitta de artiklar jag visste att fanns. Och sen att lära ut exponeringstriangeln (ISO/slutare/bländare) förståeligt var en liten utmaning, såna självklara saker för min del att jag inte ens behöver tänka och det skulle jag få i ord och uppritat. Förhoppningsvis blev det klarare för mina två elever!
Och konstaterade också hur mycket jag saknar kameran. Jag behöver kameran riktigt på riktigt.

Men nu ska jag krypa ner under filten med en tekopp och Supernatural innan det blir natt, imorgon blir det en tidig förmiddag på fakulteten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...