torsdag 26 mars 2015

Böcker, födelsedagsfest och studier

Vad har jag underhållit mig med de senaste dagarna då?

I tisdags traskade jag och Laura på i centrum i och med att jag skulle hämta ut biljetter från ÅST till morgondagens teater. Och så hade jag en bonussedel till Suomalainen så därifrån kom jag ut med två böcker. "And the Mountains Echoed" av Khaled Hosseini och "The Two Towers" med illustrationer av Alan Lee (såå fina!).
Mera böcker till Hannas lilla Åbo-bokhylla!

Hosseinis bok kom med för att jag råkade se den på fyndhyllan och omslaget var så superfint. Och jag har velat läsa någon av hans böcker, så det passade riktigt bra att jag hittade den. 
Orsaken till att andra Sagan om Ringen-boken följde med hem var dels för att det är sån fin upplaga men till stor del för att jag har länge tänkt köpa egna (engelska) upplagor av trilogin. Hemma har mamma två upplagor av dem på svenska eftersom poketversionen är sönderläst. Det är dessutom helt jättelänge sen jag läste böckerna (på svenska) så det ska bli intressant att läsa dem nu på engelska. Bara jag skulle få tag i samma upplaga av de två andra böckerna. Den första fanns inte på Suomalainen (funderar hårt på att gå och köpa den tredje så länge den finns i lager) och den är nu på min bevakningslista på adlibris. Så efter att fel-i-huvu-dagarna är över ska jag ta ett varv till Akademen och hoppas på det bästa. Annars får jag vänta!

Igår var jag aktiv och skrev en halv föreläsningsdagbok från kh-kursen jag gick i januari, via butiken för att fylla på kylskåpet med Heidi och sen hem och ta det lugnt en stund innan jag mötte upp Heidi igen. Vi traskade iväg till Bremer och inväntade lite människor innan Inski och Karin kom dit med Laura som gick med ögonbindel på sig. Vi hade styrt upp en lite överraskningsfödelsedags"fest" i förtid för finisen Laura tillsammans med en del teologer. Så det blev en chillkväll med lite dricka i trevligt teologsällskap.

Idag har jag så gott som skrivit klart föreläsningsdagboken, gått igenom litteraturlistan för litteraturpoängen till kursen och beställt en bok från bibban här samt skickat mamma för att låna en annan hemhemma. Jag har även druckit kaffe och ätit lunch med teologer och förstås chillat i mysis en hel del. Men tomaterna har nog räddat mitt studerande nu igen, och speciellt om jag har musik i hörlurarna så jag inte störs av att det pratas. 

Sådär på tal om böcker så har jag läst mera böcker, så det ska komma en uppdatering på hur det går med min reading challenge förhoppningsvis i helgen.
Men nu ska jag ta och diska mitt diskberg, jag har varit på TF hela dagarna och endast hemma på kvällarna så det har blivit en del jag inte hunnit diska...

Och GRATTIS till Linda på födelsedagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...