måndag 23 mars 2015

Baljväxter och revy

Jag återvände till Åbo igår efter en vecka hemhemma. Något skolarbete har jag knappt fått gjort då jag har haft program varje dag, men det ledde till att jag faktiskt har en massa motivation att börja studera nu denna vecka. Jag återupptäckte tomaterna efter att de varit frånvarande i mitt liv en tid och med tomater har jag förut fått en massa jobb gjort, så de ska nog återvända till mitt liv tillsammans med en ordentlig to-do lista med deadlines. 

Förra onsdagen spenderade jag vid mommos då de skulle komma och installera en del ljudförstärkningar då mommo hör så dåligt. Till sällskap hade jag också en rädd men nyfiken katt som satt i trappan och tittade på mig och funderade på vad montören höll på med. Och då jag tillbringade många timmar vid mommos gav sig kattallergin till känna då jag dessutom var förkyld, så resten av kvällen satt jag och hostade. Antihistaminet i pollenmedicinen gjorde turligt nog att jag inte fick sån förfärlig snuva.

På torsdagen var det äntligen dags för en dejt med nästan alla mina Purmoflickor, vi hade inte setts sedan julen så det var på tiden. Men så går det då vi är utspridda i landet med studier, jobb, husbyggande och andra vuxna saker. Så vi hade bestämt oss att det skulle bli lunch och kaffe vid "Två systrars söta" då de bytt ställe. Vi hade som vanligt mycket att prata om och fundera kring, därav första delen av rubriken. Vi konstaterade att choklad egentligen är sallad och tekniskt sett en baljväxt så det hör till kostcirkeln. 

På fredagen då jag var till stan med mommo och mamma så tog vi ett varv via Campus Allegro för att se utställningen som systeryster var med som modell i. Några av Novias fotostuderande var med i ett projekt som kallades "Alice in Furland" i samarbete med SagaFurs och det publicerades i de italienska tidningen Pellicce Moda. Och systeryster var "The White Queen". Så har ni vägarna förbi Jakobstad före 1.4 ska ni svänga in till Allegro!


Fredag och lördag betydde revy, fullsatta föreställningar båda kvällarna och jag var som vanligt allmän vägvisar och extra telefonsvarare. 
Och på söndagen hoppade jag på tåget mot Åbo och hade sällskap av två gymnasiekompisar som också skulle tillbaka till Åbo. Så vi traskade från tågstationen till domkyrkan tillsammans. På tåget försökte jag skriva relvetuppsats, men fantasin var borta så jag sysselsatte mig med att läsa en bok istället.

Idag var vädret grått och tråkigt, men på TF sken solen. Laura var hyper över att jag och fina Inski äntligen var tillbaka i Åbo, så några studier blev det inte. Men istället fixade jag det sista på vårfestinbjudan, letade mejladresser och skulle mejla dem. Och förstås har ÅA:s mejlserver problem så bara hälften av inbjudningarna kunde skickas... Så det ska jag fortsätta med imorgon.

För övrigt så vill jag göra om min bloggdesign, så det sitter jag och funderar på och skissar. Men när det blir av vet jag inte! Och de två sista Londoninläggen ska jag skriva klart också...

Nu ska jag fixa en to-do lista och sen titta Supernatural!

1 kommentar:

  1. Haha, jag började också förra veckan igen med tomaterna och det funkar superbra (oftast)! Känns så motiverande att få skriva ner vad man gjort och sen i slutet av dagen kan se vad man skrivit och konstatera att "hej, visst har jag fått nåt gjort" :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...