lördag 21 februari 2015

Självporträtt

Idag slog inspirationen till med full fart, och nya självporträtt skulle tas! Egentligen kom det från DET HÄR då det dök upp i mitt fb-flöde. Ljuset från fönstret var helt superbra och jag bestämde mig för att faktiskt go all in. Så färgpennor, vattenfärgspennor, penslar, tusch, den andra kameran, böcker (i bakgrunden) och så skissblock och wreck this journal (som knappt syns) fick komma och bosätta sig med mig (*host* jag skulle behöva plocka undan saker).

Jag som fotograf är ganska "typisk" av mig, jag ogillar att stå framför kameran. Men idag var ljuset perfekt och min inspiration på topp vilket betydde att efter första rensningen hade jag kvar 28 bilder jag var nöjd med. Så många bilder har aldrig stannat förut. Dessutom har jag blivit så "jag" med mina glasögon så det är helt konstigt att se mig själv utan glasögon nu. De första bilderna jag tog var utan glasögon men det kändes konstigt att inte ha med dem, så de fick komma med. 

Och båda kamerorna fick arbeta eftersom batteriet tog slut i den ena (och reservbatteriet var förstås tomt) så båda fjärrkontrollerna och alltså halva min utrustning låg (ligger) utspridd på min säng.

Så här är två bilder, de som mest troligt kommer användas mest.



2 kommentarer:

  1. De här bilderna är så himla fina! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Jag gillar dem helt supermycket också :D

      Radera

Tack för din kommentar!