fredag 6 februari 2015

Random lista

Jag är förkyld. Till den grad att det enda jag orkade göra igår var att flytta datorn till sängen och ha netflix som underhållning hela dagen. Idag är jag liite piggare, men egentligen skulle jag vara hemma i Purmo nu men den resan fick flyttas framåt.
Och så hittade jag en random lista eftersom jag inte orkar tänka ut något inlägg.

FOODOLOGY
Vilken är din favoritsalladsdressing?
Hmm, ett mycket svårt val då det helt beror på vilken sorts sallad. Men cesardressing är super!
Vilken är din favoritrestaurang?
Också ett svårt val. Jag har så många! Åbos Fransmanni innan de ändrade menyn, Scandic Julia i Åbo, Pedrinas i Kokkola...
Vilken maträtt kan du äta 2 veckor i sträck utan att börja må illa av den?
No idea, jag behöver omväxling i min mat. Så jag vågar inte säga.
Vilka fyllningar vill du ha på din pizza?
Skinka och ananas! Är det mammas pizza är också tonfisk bra.
Vad vill du ha på din smörgås?
Beror på vad det är för bröd, på rostbröd hemhemma ska det vara färsk oravais skinka. Annars typ prickikorv eller ost.

TECHNOLOGY
Hur många TV-apparater har du hemma?
Ingen!
Vilken färg på mobiltelefonen har du?
Vit och har ett svart skal

BIOLOGY
Är du höger – eller vänsterhänt?
Höger. Min vänstra hand är dålig på att göra saker...
Vad är den senaste tunga grejen du lyfte?
Nu är jag ju sjuk, så min tankeverksamhet är inte den bästa, men säkert något från onsdagen då vi hade sitz...
Har du någonsin blivit medvetslös?
Nepps (eller ja, nedsövd)

BULLCRAPOLOGY
Om det var möjligt, skulle du vilja veta vilket datum du kommer att dö?
Nej, det skulle jag nog inte..
Om du skulle ändra ditt namn, vad skulle du då ändra det till?
Ingen aning, efter 22 år är Hanna fortfarande bra (utom om folk inte hör och tror att jag heter Anna).
Skulle du dricka en hel flaska riktigt het och kryddstark sås om du fick 1000 euro för det?
Tror inte det, då jag höll på att förgöras av vitlöken jag åt igår...

DUMBOLOGY
Hur många par flip-flops äger du?
Noll! Obekväma skor...
När var senaste gången du blev tagen av polisen?
Aldrig! Den senaste gången jag såg polisen var dock då de var här i huset... Och nattväktaren hälsade förstås på oss på sitzen på onsdagen...
Vem pratade du med senast?
Cara, igår då hon räddade mig från hungersnöd (typ)
Vem kramade du om senast?
Marina eller Matilda efter onsdagens sitz

FAVORITOLOGY
Årstid?
Alla! Alla är så bra på sitt sätt. De ljusa, varma, långa sommarnätterna, färgerna på hösten, snön på vintern och lövsprickningen på våren är så bra.
Högtid?
Jul
Veckodag?
Beror på vad som står i kalendern, alla dagar kan vara bra och alla kan vara sämre.
Månad
Svårt val, spontant december för att jag fyller och det är jul. Men i princip är jag inte negativ emot någon månad.
CURRENTOLOGY
Saknar du någon just nu?
Purmo (vad/vem - same same) för att jag egentligen skulle vara hemma nu. Men annars mina Purmoflickor och TF-människor som jag inte sett på länge (typ Sabina och Linda!)
Ditt humör just nu?
Är ganska slut men ändå pigg
Vad lyssnar du på just nu?
Peter Hollens cover av "The Last Goodbye" från sista Hobbitfilmen ♥

Vad tittar du på just nu?
Datorn och lite ut
Oroar dig för?
För tillfället inte så mycket, kanske då mest hur jag ska lägga upp nästa vecka för att göra så mycket jag kan gradumässigt på två ställen.

RANDOMOLOGY
Vilken var den första plats du gick till idag?
Nu bor jag på 16m2. Så det var väl från sängen till diskbänken
Vilken är den senaste filmen du såg?
Nu har jag sett så mycket film det senaste dygnet att jag måste tänka. Men det borde vara "En prinsessas dagbok". Om serier räknas så är det Doctor Who-avsnittet "42"
Ler du ofta?
Yes!

QUESTION-OLOGY
Svarar du alltid i telefon?
Jepps
Om du får ett sms kl 4 på morgonen, vem är det högst troligen?
Mest troligt: styrelsegruppen på whatsapp. Ex natten efter onsdagens sitz, hej mute 8 timmar!
Om du skulle ändra din ögonfärg, vad skulle du byta till?
Ingen aning, jag gillar alla ögonfärger!
Har du någonsin haft akvariefiskar?
Jepps, i december gick den sista guldfisken vidare...
Vad önskar du dig till din födelsedag?
Well, det är 1½ månad sedan min födelsedag, så jag vet inte. Säkert böcker.
Kan du göra armhävningar?
Nåågra....
Hur känner du dig inför framtiden, exalterad eller oroad?
Exalterad inför det inkommande året
Har du någonsin varit med i en bilolycka?
Nepps
Talar du med någon typ av accent?
Nå, Purmoaccent all the way! Det här med standardsvenska är inte min starkaste gren...
Vilken sång fick dig att gråta senast?
Jag var ganska så förkyld och trött igår men iallafall, jag såg både "The Host" och "Lejonkungen" (det blev några disneyfilmer igår) igår och iallfall i de filmerna kom det tårar.
Planer för kvällen?
Orka föra ut roskisen och ta posten, fixa mat och sen se film resten av kvällen
Nämn 3 saker du köpt den senaste veckan!
Mat, mat, mat
Har du någonsin fått rosor?
Jepps
Vad hatar du just nu?
Jag hatar ordet hata, jag ogillar saker ja, men inte hatar.
Har du någonsin träffat någon som förändrat ditt liv?
Ja! Många.
Hur firade du senaste nyåret?
I långklänning och god mat
Vilken sång representerar dig?
Ingen aning, det beror på humöret!
Vad var det första du tänkte på när du vaknade?
"Tänk att jag lyckades sova 9 timmar trots förkylningen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...