måndag 23 februari 2015

Måndag

Hoppsan, bloggen var visst tyst ett par dagar! Orsaken till att det blivit inlägg mer funderingsinlägg är för att det har inte hänt så mycket i mitt liv. Eller jag har gjort en hel massa, men mest skolgrejs.

Jag har suttit i handskriftssamlingen och läst en bunt brev, haft graduseminarie, styrelsemöte och varit hemhemma. Helgen tillbringades i Purmos arkiv och gick igenom, läste och letade gradumaterial. Hälften hann jag med så resten ska jag gå igenom inkommande helg. Förutom arkivsittande for vi en bunt Purmobor hela långa vägen till Oravais på revy och så såg jag helt pikulite av årets Purmorevy på en övning.

Då jag återvände till Åbo förra måndagen så blev det pulkabygge och på tisdagen fastlaskiainen! TSF återvände till pulkabacken efter några år utan pulka och körde på stort med "Mose och den brinnande busken". Livet på teologerna riskerades i och med att det var eld men alla överlevde. Videobevis finns på TSF:s instagram. Efter att vi konstaterat att vi inte vann och vi frusit ihjäl en stund så traskade vi tillbaka till TF för afterski med kakao tillsammans med en bunt teologer.
Den senaste helgen var min mest oproduktiva på länge. Linda var till Åbo så det blev lunch tillsammans. Men annars har det varit en ganska lugn helg förutom att jag då tog självporträtt i lördags.

I dag blev det tidig väckning då jag igår tydligen hade en smart idé att boka tvättid åtta på morgonen, imorse var det inte lika lockande. Lunch med teologerna, kaffe i mysis, styrelsemöte och så lite studerande innan jag traskade hemåt för kvällen. 

Nu ska jag fortsätta med att skriva Londoninlägg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...