tisdag 24 februari 2015

En liten boklista

Hittade en liten boklista någonstans på internet ikväll, så den får komma hit.
Senast utlästa bok: The Casual Vacancy av JK Rowling. Jag har haft boken i hyllan lääänge, och hållit på med den en ganska lång tid. Så nu i mitten av februari blev den utläst!
Läser just nu: Var ska jag börja? Allegiant av Veronica Roth och Britt-Marie var här av Fredrik Backman i "riktig" bokform, Pansarhjärta av Jo Nesbø och Pride and Prejudice av Jane Austen som e-böcker. Och förstås, Harry Potter hemhemma.
Borde eller skulle vilja läsa just nu: Borde läsa gradumaterial och litteraturstudier till en kh-kurs. Vill läsa vet jag inte, jag tar böcker som de kommer!
Bok eller annan kulturupplevelse jag mest ser fram emot i år: Jag har typ ingen aning vilka böcker som kommer ut i år (annat var det förr då man väntade på nya HP-böcker!)... Kulturupplevelser är Purmorevyn som har premiär på fredag (vinkvink), Ronja Rövardotter på ÅST, sommarteatern (som jag inte får säga något om ännu) och säkert massa annat!
Senaste fådda bok: "Fådda", vad i hela vida världen är det för ord?! Men i alla fall, den senaste boken jag FÅTT är mina julklappsböcker: nobelpristagarens böcker och en bok om Maria Lang.
Antal biblioteksböcker hemlånade: Det är länge sen jag lånade böcker... Bor man på två ställen så är bibbaböcker inte det bästa att ha (och att äga böcker gillar jag stort)
När läste du senast en diktsamling? Hehe, i gymnasiet? Eller jag har faktiskt Hunger: dikter för unga i urval av Ylva Eggehorn här i hyllan,
Så här håller jag koll på vad jag läst: Goodreads. Och nu i och med min reading challenge så skriver jag också upp i ett häfte alla böcker jag läst.
Den tjockaste bok jag läst: Ööhm, spontant vill jag säga Harry Potter, men har på känn att jag läst något lite tjockare... Men vi säger Harry Potter!
Sådär på tal om min reading challenge: jag har lite tänkt att typ i slutet eller början av varje månad ta ett inlägg om vad som lästs de senaste veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!