måndag 9 februari 2015

Den senaste tiden

Och vad har jag hittat på den senaste tiden då? En hel del!
Förra veckans fredag var det tentkaffe med barnkalastema så då satt jag i mysis hela eftermiddagen och fick noll gjort i studieväg. Jag köpte tulpaner för att pigga upp eftermiddagen eftersom boendesituationen för hösten blev lite halvt oviss då allas hyreskontrakt sades upp då hyresvärden byts i sommar. Så nu inväntar vi alla i B-huset mer info... 
Tentkaffe!

I måndags blev det heller inget i studieväg gjort, det var ett två timmars styrelsemöte på eftermiddagen. Vi har ännu inte kommit in i den fasen som styrelse att ha korta effektiva möten, men det kommer. Och på kvällen kom Cara och åt glass och chillande några timmar!

Tisdagen blev veckans längsta dag, den dag med mest studier och också den mest teologiska på länge. Projekt gradu kom i gång på riktigt då jag satt över fyra timmar i ÅA:s handskriftssamling och läste brev med endast lunchpaus. Efter det sprang jag till Puhakka efter mellanmål och så var det dags för föreläsning om Benedikt XVI. Då den föreläsningen var slut var det att traska över gården och så kom biskop Björn på besök till TSF. 

En del gick vidare på teologöl men jag, Inski och Laura skulle gå hem tidigt efter att allt var undanstädat. Det gick ju bra. Då domkyrkan slog två slag gick vi ut genom fakultetens dörr och då hade vi suttit i fem timmar och skrämt upp oss med övernaturliga och ologiska händelser, försökt rädda världen och lärt oss vilka länder som har kärnvapen. Men vi hade en mysig kväll tillsammans fast det blev sent och vi var hungriga.


Onsdagen kom och det var seminariedags, jag hade fram någon slags graduskiss och fick nya tankar och tips. På kvällen var det äntligen dags för stadgeändringsmöte ett. Och efter en timmes genomgång och lite förändringar så blev de godkända. Nu ska vi bara få ihop tillräckligt med människor för två möten till. Då mötet var avslutat var det dags för sitz med teologerna så halaren var på och ÖN:s sångbok med. Roligt som vanligt då teologer har sitz tillsammans och helt superbra mat hade våra värdar fixat! Jag hade dock känt av en halvmystisk hals så efter att allt var undanstädat traskade jag hem medan de sista fortsatte på jatko. Vilket var bra, för en halvtimme efter att jag kommit hem var jag förkyld.


Så det blev inte så mycket sömn den natten och på morgonen var jag helt superförkyld. Cara kom och räddade mig från hungersnöd och det enda stordåd jag orkade göra var att flytta datorn från skrivbordet till sängen. Och netflix var min underhållning hela dagen. Så det blev en hel del disneyfilmer och andra filmer jag sett förut så jag kunde halvsova på samma gång. Fredagen gick samma väg och först på lördagen orkade jag göra lite mera. Eller jag trotsade min förkylning och gick till Punanaamio för att inhandla lite saker till revyn samt handla mat. Och på kvällen blev det skype med mamma och pappa innan jag såg film.

Så helgen gick i förkylningens tecken, denna vecka blir det handskriftssamlingen, styrelsemöte, pulkaplanering och sen hem till Purmo för helgen!


Btw, jag håller på och fixar till etiketterna, så de är lite småkonstiga för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!