lördag 28 februari 2015

8. What's in your handbag?

Hanväska och handväska... Oftast är det en av mina fjällräven som jag har med mig, så här kommer vad som finns i dem!

  • Kalendern. Kalendern är nästan alltid med vart jag än ska. Och inne i kalendern finns ett häfte för allt styrelsestuff och mest troligt en massa viktiga och oviktiga papper.
  • Penal från marimekko. Man måste ju ha något att skiva i kalendern med! Och allt blir roligare och finare med färger, så i min penal finns det till stor del stabilopennor (och några blyerts- och bläckpennor)

  • I den lilla blå påsen finns läppomada, hårspännen, tofsar, nagelfil etc. Sånt där smått och viktigt helt enkelt.
  • I den ursnygga färggranna necessären (från Syrien av faddern långt borta) hittas min astmamedicin, hårborste/spegel, handkräm och i muminasken finns en bunt piller (aka, burana, laktaasi, strepsils...)

  • Hörlurar. Hörlurarna på bilden är olyckligtvis sönder, men de var finare att fota än de andra. På tal om det skulle jag behöva ta tag i att beställa nya hörlurar från creative då de inte säljs någonstans mera...
  • Plånbok. Ganska så viktig, utan den får jag ingen mat helt enkelt.
  • Nycklar. Här är det Åbohem- och ÅAnycklar, är jag hemhemma är det förstås andra nycklar som gäller. Typ det viktigaste jag äger i och med att jag inte har tagit ut min reservnyckel från Kåren.
  • Glasögonfodral. Nu bor förstås mina glasögon egentligen full tid på mig, men nu som då behövs fodralet. Och det här med att de satte vatten/smutsavstötande på linserna är det bästa som hänt, visst, de blir smutsiga men inte lika fort som de gamla.
Annat som också ofta bor i min väska är paraply (jag bor i Åbo, det regnar ofta i den här stan), min platta, tuggummi, vattenflaska och mellanmål. Och förstås min telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...